09 februari 2010

Alles is stroperig





Ook vandaag was het “vorstig” toen ik vanmorgen weg ging stond de thermometer op -2,6 C. en toen ik vanmiddag weer binnen was zag ik dat hij nog op -1,2 C. stond, maar “we” hebben het allemaal weer overleefd. Na een kort telefoongesprek ben ik op pad gegaan, het was toen al ruim half 11 en dan is het naar Zuidoostbeemster maar een kort standaardritje om daar rond 12 uur weer aan een heerlijk “bakkie” cappuccino te zitten. Het is alle keren gezellig, even bijkletsen en beseffen dat het leven toch weer heel prettig is om geleefd te worden. Zo rond half 2 ben ik weer opgestapt en via wat omwegen weer naar Middenmeer gereden. Onderweg kwam ik door de zoveelste afwijkende “kortste” route ook langs Volendam en zag dat er heel wat ijs op het IJsselmeer lag wat bij eventuele opstekende oostenwind weleens voor flinke kruiende “ijsbergen” zou kunnen zorgen. Ik weet niet wat de oorzaak is maar de snelheid zit er echt nog niet in, het gemiddelde staat als ik thuis ben op iets van 30,5 km p/u en toch heb ik op dit ritje zeker een paar kilo vocht verloren en dat is toch weer minder “ballast” maar het blijft nog matig wat de snelheid betreft. Het zal wel in het koude weer zitten alles is wat “stroperig” de olie op de ketting, het vet in de lagers en mogelijk gaat ook de bloedsomloop wat stugger. Voor morgen praten de weerprofeten over een beetje sneeuw, maar dat hadden we toch al gehad deze winter. We wachten wel af en zullen morgen weten of “ze” gelijk hebben. Overigens was weer een leuk ritje en heb ik weer heerlijk gefietst.

Geen opmerkingen: