02 februari 2010

Een beetje gek, of toch niet ?




Soms is een dag of wat slecht weer ook weer goed voor andere bezigheden daar heb ik vandaag mijn best voor gedaan. En toch weer met de Quest, ik had het idee dat hij nu wel weer een keer recht had op serieus onderhoud en dan gaat de auto naar buiten en wordt een “bedje gespreid” om hem voorzichtig op een zijkant neer te leggen. Alles schoonmaken en de ketting weer in de olie, waar nodig vuil verwijderen en globaal alles even controleren en waar nodig bijstellen. Het zou voor mijn gevoel een hele klus worden maar binnen de kortste keren was alles in orde en heb ik even een paar kilometer gereden om de pas, van olie voorziene ketting, wat lekker te laten doorlopen. Hij gaat weer als een raket, tot slot nog een beetje Turtle wax over de buitenkant en hij is weer helemaal als nieuw. Ik dacht eerst hier moet je een beetje gek voor zijn, maar nee, ik voel me nog net als voor al deze handelingen, het was ook niet voor het eerst, geregeld onderhoud doet wonderen.

Geen opmerkingen: