03 februari 2010

Rijlaarsjes maat 34. ( P.S. Was dit Niels ?)





Het was weer geweldig, ondanks dat het nog niet overal geweldig was m.b.t. ijs en sneeuwvrije wegen en fietspaden. Vorige week was ik even op pad geweest om een stel rijlaarsjes op te halen voor mijn kleindochter wat toen mislukte omdat er niemand aanwezig was maar vandaag liep alles zoals gepland, een retourtje Middenmeer Hoorn of eigenlijk is het voor mij Blokker, Hoorn is voor mij de stad en dit is nieuwbouw in Blokker wat is opgeslokt door Hoorn. Als ik mijn boodschap heb gedaan is het weer een vrije koers en doet de richting er niet zo veel meer toe, zal ik links of rechtsom gaan. Ik ben eerst even bij mijn zus Ria en haar man Gerard langs gegaan en later nog bij een andere zus op Zwaagdijk en dan maak je zomaar weer een rondje wat bij thuis komst ergens rond de 60 km moet zijn geweest. Toen ik nog maar amper 5 km van huis was stond de lucht zo slecht dat je er alles van kon verwachten, behalve iets goeds, maar het is allemaal meegevallen geen spatje noch heen noch terug. Toen ik bij Medemblik later de polder weer inreed ben ik via de Medemblikkersluisweg gegaan richting Middenmeer, op dit stuk weg wordt over het algemeen “stevig” doorgereden en omdat er een koppel schapen los liep langs deze weg heb ik er telefonisch melding van gemaakt bij de politie die zullen wel de nodige maatregelen nemen verwacht ik. Bij thuiskomst was het nog steeds volop zonnig en was het eigenlijk zonde om al te stoppen na zo vele dagen verplicht op “hok te zijn
gebleven”.

P.S. Het laatste bericht wat ik net binnen kreeg betreft een ongeluk met de groene Quest van ..... ik denk Niels Vogel uit Schoorldam maar weet het niet zeker.

Geen opmerkingen: