15 februari 2010

Schaatsen of fietsen





Wat zal ik gaan doen, schaatsen of een stukje met de fiets door de polder. Om te gaan schaatsen zijn er volgens mijn laatste gegevens 2 locaties redelijk dicht bij huis. De eerste is in een stukje natuurgebied tussen de grasdrogerij van Wil Hartog en Opperdoes, daar werd zaterdag volop geschaatst en het tweede stekkie is op de Hofmanshaven bij Den Oever. De fiets heeft gewonnen, de schaatsen blijven op zolder, dan is het zaak om een ander pak aan te trekken en de nodige spullen in de fiets te leggen/zetten net hoe je het wil noemen. Het volgende punt is nu waar fiets ik heen, dat bedacht ik toen ik al richting Wieringerwerf reed, op twee derde van die afstand ben ik dwars over gegaan en via de Hoornseweg weer richting Middenmeer gereden. Eerst ga ik kijken bij de schaatsers in het natuurgebied bij Opperdoes, het was er niet druk en ik zag wel dat er één aparte baan was geveegd terwijl er ook nog een heel lang rood-wit lint was gespannen om een groot wak in het midden waar de schaatsers langs moesten rijden. Uiteraard een paar foto’s maken en daarna door via Opperdoes en Medemblik langs de Zuider en Noorderdijkweg naar Den Oever. Daar was heel wat meer drukte hoewel daar ook een baan was geveegd na de sneeuwval van afgelopen weekend. Als je dan weet dat er zaterdag nog volop werd geschaatst en gezeild zonder beperkingen dan is het nu wel erg bekrompen op zo’n groot stuk open water, maar een mooi gezicht was het zeker. Vooral door het zonnige weer, zaterdag bewolkt en nu volop zon. Het rondje bleef maar klein en op de thuisreis ben ik nog via Wieringerwerf gegaan om weer eens bij Dries en Nel langs te gaan maar die waren er niet dus dan maar op huis aan waar ik na bijna 60 km weer binnen stond met een totaal op de teller van 53.474 km.

Geen opmerkingen: