17 maart 2010

Op en neer naar Oudemirdum.



Na een paar ritten door Noord-Holland werd het tijd om weer een keer de Afsluitdijk over te gaan en een retourtje Friesland is dan meestal met een vaste bestemming, zo ook vanmorgen. Heen de wind over de dijk behoorlijk mee en in Friesland achter de dijk naar het zuiden toch behoorlijk tegen maar de snelheid zakt hierdoor wel wat maar niet verontrustend. Bij Bianca was het meteen weer koffie en gezellig kletsen, vanmiddag komen ze daar een grote boom omhalen maar dan ben ik allang al weer richting Middenmeer. Ik heb er nog wel serieus over gedacht om meteen maar rondje IJsselmeer te maken maar de temperatuur heeft me toch tegengehouden, ik vond dat er een “ijzig” windje stond en als je dan wat bezweten bent en de wind komt weer uit een andere hoek voelt het niet prettig. Zowel op de rit heen als terug ben ik op de Afsluitdijk geen “kop” tegen gekomen, ja uiteraard automobilisten zat maar geen fietsers of wandelaars zelfs geen bromfietser, het was een lege kale dijk. Het was opvallend stil zowel in het dorpje Oudemirdum als later langs de dijk waar ik nog een foto heb gemaakt, net boven het riet, richting Cornwerd. Wel heb ik weer ervaren dat deze Quest de naam “super” verdiend, wat een luxe uitvoering. Ik ben met vandaag meegerekend 4 keer op pad geweest met de Q 402 en er staat alweer 516 km op de teller.

Geen opmerkingen: