19 april 2010

Een klomp of een Quest



Nadat de wasmachine zijn eerste maandagmorgen vulling heeft verwerkt en de was aan de lijn hangt ga ik even naar Wieringerwerf. Het werd inderdaad even, zaterdag maakte Kees mij er op attent dat bij de Aldi prima fietsbroeken in de aanbieding waren, ze waren op. Nou ja op is misschien niet helemaal waar, er was nog één dames-fietsbroek maatje S verder was het op, over en uit. Dan maar niet, dus weer naar huis, koffie, omkleden en even op verjaarsvisite bij mijn zwager in Blokker. Je kunt echt merken dat een groot deel van de familie boven een bepaalde leeftijd komt, het was er gewoon druk, iedereen leek wel aanwezig op zo’n “door de weekse” dag, niemand schijnt meer te werken. Ik hoop dat ik dit nog heel lang kan mee maken dat bijna iedereen tijd heeft en er nog is. Na enige tijd ben ik weer opgestapt en heb mijn weg vervolgd, nauwelijks opgang zag ik in Blokker ook een winkel van de Aldi en meteen gloorde er weer hoop op een paar fietsbroeken, stoppen en de winkel in, helaas geen ene broek meer. Schijnbaar waren er vele liefhebbers of zijn er slechts een paar per filiaal geleverd. Weer verder dus en omdat het zo lekker ging heb ik de dijk langs het IJsselmeer maar weer genomen en zo kom je van het ene dorp in en langs het andere, uiteindelijk door Katwoude en daar zag ik zijn evenbeeld staan, tenminste zo wordt hij onderweg wel eens genoemd. Hoorde ik op “de Dijk” nog de naam “chiquita” en later zelf “gele klomp”, hier stond hij dan in “levende”lijve. Ik ben meteen maar zo vrij geweest om de Quest er maar even naast te zetten en zo te controleren of er enige grond van waarheid in al de kreten schuilt, ik moet toegeven het is echt zo, hij lijkt werkelijk op een klomp, blijft nog altijd de vraag welke de mooiste is, voor mij staat dat wel vast. Na onder de weg door te zijn gegaan heb ik de route genomen door Overleek een prachtige weg, zo glad als een wielerpiste en onderweg 1 wandelaar en 2 fietsers gezien plus 2 auto’s. Toevallig reed ik hier gisteren ook nog op de “gewone” fiets met mijn vriendin, het was toen een soort “Kalverstraat”, een komen en gaan van fietsers en wandelaars en op de plaats waar we koffiedronken was nu de zaak gesloten, dus maar weer verder. Even over Zuidoostbeemster, grasmaaien en weer verder na een bakkie Senseo, het was toen nog een klein stukje naar huis waar de teller na 120 km weer zijn dagafstand had genoteerd. Toen ik door Hoogwoud/Opmeer reed zag ik nog een winkel van de Aldi, weer een poging doen met hetzelfde resultaat, geen fietsbroeken meer.

Geen opmerkingen: