20 april 2010

Het was koud en winderig vandaag



Wat een verschil met afgelopen maandag, toen heb ik een rondje gefietst in echt zomertenue zonder kap en vandaag ging ik ook in kortebroek enz. de fiets uit de garage rijden maar heb maar meteen het besluit genomen om me wat meer in te pakken, langebroek en shirt met lange mouwen en bovendien de kap erop. Ik moest eerst naar de caravanboulevard in Heehhugowaard om te kijken of ze een bepaald soort elastische riem hebben voor het bevestigen van de caravanspiegels. Vorig jaar is er één van de riemen gebroken en omdat het in de bedoeling ligt om t.z.t. weer een tijdje met de “sleurhut” op pad te gaan moet wel alles in orde zijn. De Quest voor het pand van Pauw Caravans geparkeerd en de winkel in, ik liep bij toeval recht op mijn doel af en 5 minuten later zat ik alweer in de fiets met de juiste spullen. Vanaf dit oponthoud ben ik doorgereden naar Alkmaar en vervolgens langs Spijkerboor, alles zoevend voor de wind. Bij Purmerend even bijremmen en over de brug naar Zuidoostbeemster, Tiny zat te bridgen met haar vaste maatje Anneke en als tegenstanders hadden ze de 2 mannen waar ze al heel lang een thuisbridge-rondje mee hebben. Ik heb een bak koffie gedaan met appelgebak, heerlijk, en na een kort verblijf ben ik weer verder gegaan. Deze keer richting Schermerhorn via Middenbeemster , bij Schermerhorn langs de Westdijk en Oostmijzen naar Avenhorn. Hier ben ik rechtsaf gegaan en door Grosthuizen gereden, ik sta er elke keer versteld van dat Ben Datema zijn “nieuwe” huis nog lang niet klaar is, zijn moeder zei laatst al , “Het wordt wel juni” als ik dat zo bekijk wordt het nog later. Aan het eind van dit dorpje staat een prachtige nieuwbouw boerderij, echt een plaatje, oordeel zelf. Maar goed mijn doel was om nog even door Blokker te gaan, gister kreeg ik bij mijn zwager een paar CD’s mee die niet helemaal goed meer werkten, na “behandeling” zijn ze weer als nieuw en die breng ik meteen maar weer terug. Als laatste heb ik ook nog familie op Zwaagdijk met een bezoek vereerd en zo kwam ik na precies 130 km weer thuis.

Geen opmerkingen: