28 april 2010

Rondje ook via "Het Twiske"







Weer een mooie fietsdag, vanmorgen eerst even in en om huis wat “rommelen” en vervolgens omkleden en op pad. Het was ondertussen al weer ruim 10 uur geweest maar de zon was er heerlijk bij en richting Oostzaan ging alles als een “speer”. Na Purmerland leek het me wel eens leuk om wat kris kras door “Het Twiske” te fietsen , zo gezegd zo gedaan. Overal, nou ja overal, even stoppen om wat foto’s te maken. Met dat jonge groen is het overal mooi, je komt af en toe een trimmer tegen of een wandelaar en zelfs 2 keer een paar fietsers maar verder is het er gewoon stil. De Schotse Hooglanders bleven op afstand rustig grazen en langs de rand van het centraal gelegen meertje was het heerlijk fietsen. Mijn einddoel voor vandaag is even langs Tiny gaan, die vandaag oppas-oma speelt in Oostzaan. Ze was nog onderweg om de mannen van school te halen en even later kwam het hele stel aan gelopen, Bram voorop gevolgd door Boris en Oma met Thomas volgde ook al snel. Na wat kletsen en een broodje ben ik weer opgestapt maar moest eerst nog even het geheim aanschouwen van Boris. Hij kon fietsen en dat hadden opa en oma nog niet gezien dus volgde een demonstratie waarbij alle bochten keurig werden genomen, hoewel nog een tikkeltje krampachtig maar het ging verder goed. Mijn weg terug ging hier en daar niet zoals ik had gepland, wegomlegging hier en wegomlegging daar dus dan kom je op plaatsen waar je nog nooit eerder bent geweest. Via Zunderdorp, Broek in Waterland en Zuiderwoude wist ik de dijk te vinden en daarna werd het weer simpel, gewoon de dijk volgen en als je het zat begint te worden sla je gewoon af bij Oudendijk om via Avenhorn en De Goorn weer in de Wieringermeerpolder te komen. Al met al weer een pittig rondje van 142 km.

Geen opmerkingen: