13 april 2010

Van alles en nog wat






Vanmorgen weer een keer een “buurtritje”, niet te ver van huis dan komen er ook geen grote omwegen. Rond een uur of 10 meen ik ben ik van huis gegaan om bij mijn vriendin even het gras te gaan maaien. Ik wist dat ze niet thuis was maar dat is geen probleem, het gras kan ik er evengoed wel af krijgen. De motormaaier starten en een tijdje heen en weer lopen, zo gepiept. Toen ik klaar was heb ik me even gemeld via de “mobiel” ze was bijna onderweg naar huis dus dan wacht je dat even af. Binnen 10 minuten was ze er, en wat denk je, ze heeft zelf een hartgrondige afkeer van alles wat ooit vinnen had, ze grilt van vis, zelf de reuk kan ze niet verdragen en dan neemt ze voor mij zoute haring mee, als dat geen echte liefde is …………. . Maar goed na wat kletsen en een broodje met haring ben ik weer verder gegaan en net als altijd, weer verschillende afslagen naar plaatsen waar je normaal niet komt. Deze keer was een rondje, nou ja rondje, even Grootschermer in. Normaal volg je de borden “Doorgaand verkeer” maar nu ben ik een keer afgeweken en het dorpje in gegaan. Een ophaalbrug met kerkje een monumentaal gebouw Anno 1639 iets verder de beeldentuin van Nic.Jonk en zo kom je op plaatsen die je meestal voorbij “vliegt”. Op de heenweg vanmorgen had ik al een gans met haar nieuwe kroost gesnapt en zo zie je maar er is altijd heel veel te zien op zo’n tochtje. Die beeldentuin is werkelijk heel apart en als je er binnen bent staan er veel mooie gedichten van Greet Jonk, als je die leest en je laat het even op je inwerken is elke tekst pakkend. Nadat ik mijn weg heb vervolgd kwam ik langs de molens van Schermerhorn en verder via Ursem en Obdam weer naar Middenmeer en met 99 km weer binnen om weer een stukje te schrijven van de belevenissen van vandaag.

Geen opmerkingen: