20 mei 2010

"Vrouwendag" gezelligheid op zijn best.





Je zal het maar mee maken, “Vrouwendag” ik heb het een heel klein beetje geproefd, mij was n.l. verzocht om eventueel een deel van de dames te vervoeren naar het startadres, dan had een ieder tenminste de gelegenheid om iets aan Bacchus te offeren mocht dat zo uitkomen. En vanavond weer ophalen natuurlijk, het leek me een gezellige boel en de stemming zat er meteen al goed in, de tweede auto wilde niet starten maar met hulp van de buren kwam die toch weer tot leven. Nadat ik mijn bijdrage had geleverd (afgeleverd) en een bak koffie met gebak had weggewerkt ben ik weer op huis af gegaan. Thuis gekomen omkleden en wat foerage in de tas en op pad met de fiets richting Overleek, misschien zie ik de dames nog in de “fluisterboot” zenuwachtig sturend van de ene walkant naar de andere. Alles voor de wind was ik in no time ter plaatse maar ze waren al vertrokken vertelde de meneer die ze waarschijnlijk op weg had geholpen. Geen nood ik heb mooi weer en een ritje door het landelijke van de omgeving is altijd weer een ontspanning op zich. Dijken en ringvaarten beheersen in Noord-Holland vaak het landschap en onderweg zie dan altijd wel weer wat, of een stuk of wat ganzen die zie wat afgezonderd hebben van hun bontere soortgenoten of een koppel “dom” kijkende koeien. Toen ik richting Ilpendam reed heb ik de dames nog gebeld en hoorde toen dat ze richting Broek in Waterland gingen, ik reed precies de andere kant op, geen nood, er is vandaag overal zon. Via voor mij ondertussen bekende wegen, ben ik weer op huis afgegaan waar ik na 118 km weer aan kon “meren”.

Geen opmerkingen: