09 mei 2010

Wie was de berijder van die rode Quest in Drenthe ?




Op 6 mei was mijn vorige ritje en op 7 - 8 en 9 mei was ik in de provincie Drenthe, zomaar een weekend met z’n twee als cadeautje van de wederzijdse kinderen voor onze verjaardagen van vorig jaar. Dus niet fietsen zou je denken, maar toch zo’n 100 km door het bosrijke Drenthe gefietst op de “gewone” fiets. Wat is er veel te zien in deze provincie, zo ontzettend veel mooie en brede fietspaden, echt we hebben genoten van de stilte en rust vergeleken bij onze eigen provincie. Wat ons vooral opviel in dit weekend, bijna geen wielrenners, dus ook geen onbeschoft gedrag want daar erger ik me wel vaak aan, de enkeling die we tegen kwamen groeten als normaal mens en dat mis je vaak bij groepen wegpiraten die zich “toerfietser” noemen. We hebben ook een bezoek gebracht aan het vroegere kamp Westerbork, één en al ellende uit de tweede wereldoorlog die veel indruk op ons heeft gemaakt. We wisten het allebei maar de confrontatie met de “plek des onheil” gaat je niet in de koude kleren zitten. Op één van onze fietstochtjes stonden we op een bepaald moment voor een kruising te overleggen welke richting we zouden nemen toen er een bekend geluid voor mij klonk, er is een Quest in aantocht, maar voordat ik mijn fototoestel te pakken had was hij al voorbij “gevlogen” en veel te ver weg om nog iets op foto vast te leggen. Eigenlijk één van de weinige keren dat ik een Quest op volle snelheid langs zag gaan, “Wat gaat dat hard” was mijn opmerking tegen Tiny, “Zo rij jij ook altijd” was haar reactie, ik kan dat hooguit ontkennen of beamen, ik weet zoiets niet. Voor mij bleef wel de vraag over wie was dat in een rode Quest op zaterdagmiddag rond 14.00 uur een kilometer of 4 a 5 vanaf Grollo. Uit de selectie van rijders in Drenthe met een rode Quest kwam ik uit bij Geert Oosting uit Emmen met de 253, Wim v.d.Leij uit Assen met de 187 of “Zeevogel” uit Wapse met de 247. Misschien dat één van de mannen mijn verhaaltje leest en dat er een reactie volgt, blijft altijd nog staan dat Drenthe een fietsprovincie is bij uitstek met een uitgebreid net aan prachtige fietspaden al reed deze rode Quest ook op de weg.

Geen opmerkingen: