09 juni 2010

"Oude liefde roest niet"




Het viel tegen, voor vandaag had ik verwacht dat het wel mee zou vallen met de regen, helaas het regende al toen ik van huis wilde gaan. Juist omdat het regende heb ik maar even gewacht tot het weer droog was, ik ben nu eenmaal “gemiddeld genomen” een mooi weer fietser. Toen ik eenmaal van start was duurde het ook niet lang of het begon alweer, niet hard, maar irritant waardoor mijn bril geregeld met een tissue moest worden “afgelapt”. Via wat bekende paadjes kwam ik uiteindelijk in het “Park van Luna” vlakbij Kees zijn “thuishonk” voor ik er heen fiets bel ik eerst even naar Kees zijn mobiel, na een tijdje de beltoon te hebben aangehoord kwam de juffrouw mij vertellen wie ik probeerde te bellen en aangezien ik die juffrouw helemaal niet ken heb ik haar maar “weggedrukt” Nauwelijks zat mijn mobiel weer in het zijvakje van de tas of “mijn haan” begon te kraaien en dan weet ik dat iemand mij wil spreken. Ik zag in het schermpje dat het Kees was die terugbelde, “Belde jij zo even ?” “Inderdaad dat was ik waar zit je”, was mijn vraag, “Bij Wim aan de koffie maar het regent hier behoorlijk dus kom deze kant maar niet op”, gezien de weerssituatie leek me dat ook niet zo aantrekkelijk en ik heb toen ook maar besloten om in Noordelijke richting mijn heenkomen te zoeken en dan kan ik onderweg altijd nog “bijsturen” in een andere richting, maar dan moet het wel droog worden want in deze miezerige motregen fietst niet prettig. In en om het Park van Luna zijn en worden een paar flinke windmolens gebouwd waarbij nogal wat kranen nodig zijn. Om half 1 was ik thuis en bleek ik ruim 61 km te hebben rondgereden in, de meeste tijd,regenachtig weer. Het totaal van deze fiets, de Quest 402 staat nu op 5.305 km. Ook zag ik, op de site van Velomobiel.nl, onder de kop van Gebruikers “Rijderslijst” dat de Quest 136 waarmee ik 54.206 km heb gereden ook weer op de weg is en wordt bereden door Michel Vlaanderen uit Hilversum, mocht hij ooit mijn blog lezen en in de gelegenheid zijn mij te mailen of een foto van de 136 te sturen dan zou ik dat heel leuk vinden, “oude liefde roest niet”, dat betreft dan uiteraard de Quest.

Geen opmerkingen: