08 juli 2010

Caravan schoonmaken en een rondje toe



Het was een voornemen om vandaag niet te gaan fietsen, ik zou vandaag n.l. de caravan schoon gaan maken en alles weer zo verzorgen dat hij voorlopig weer op “stal” kan. Maar bedacht ik later, waarom ga ik niet per fiets naar mijn vriendin waar de caravan staat, dan kan ik in ieder geval heen en terug nog een klein stukje fietsen. Dus vanmorgen uit bed en al heel snel in het fietspak om na de krant en het ontbijt op pad te gaan. Eerst even 40 km afraffelen en dan aan het werk, het liep allemaal even voorspoedig en na de koffie en onder de middag een broodje was mijn voorgenomen klus al weer geklaard. Nog even het gras gemaaid en een paar struiken afgeknipt op verzoek, als ze mij loslaten met een snoeischaar blijft er doorgaans niet veel over dus voorzichtigheid is geboden. Na al dit gebeuren heb ik me weer omgekleed en ben nog even via de route langs het Noord-Hollandskanaal naar Heerhugowaard gereden om bij Kees een CD af te geven. Kees stond net bij de weg om Marian uit te zwaaien die zou gaan fietsen met de kleine Vinny. In Middenmeer aangekomen heb ik toch de route weer even verlaten om aan de Tussenweg mijn gezicht weer een keer te laten zien, voorheen kwam ik hier zeer regelmatig maar tegenwoordig is het een beetje “knudde”. IK heb Paul om advies gevraag m.b.t. doodspuiten van gras en onkruid, van het “spul” wat hij me heeft aangeraden kreeg ik meteen een potje vol mee zodat ik voorlopig onder de pannen zal zijn. ook hier was het zoals op zovele plaatsen, Oma's en Opa's zijn goed als oppas en dan komt er een vreemde "oom" met zo'n gele fiets en daar moet hij dan even in plaats nemen. Toen ik de basis weer had bereikt gaf de teller weer een rit aan boven de 100 km, als ik alles van deze week bij elkaar op tel is het wel “pittig” geweest.

Geen opmerkingen: