15 juli 2010

Een rondje om de deur.




Vandaag gaan Kees en Wim en mogelijk nog meer volgelingen naar Dronten, ik had eerst ’s morgens andere bezigheden en zag van een retourtje Dronten af. Zo tegen 11 uur was het voor mij tijd om de Quest van stal te halen en mezelf in te spannen. Vrij vertaald fiets uit de garage en omkleden in fietstenue om een klein rondje te gaan maken. In eerste instantie was ik van plan om richting Den Helder te gaan maar het liep weer eens totaal de andere kant op. Het dorp uit fietsen en over de Schagerweg in westelijke richting rijden, achter een dichte bomen en struiken ging het allemaal erg soepel en had ik totaal geen last van de west-zuid-westelijke wind die af en toe flink op de zijkant blies. Onderweg heb ik mijn plannen maar wat bijgesteld om niet naar Den Helder te gaan maar deze keer over Barsingerhorn en Haringhuizen te fietsen, kleine gehuchtjes waar ik al een hele tijd niet meer doorheen ben gegaan. Het is er nog net zo stil als altijd, nou leende het weer zich er ook niet erg voor om genoeglijk buiten je vertier te zoeken, harde wind en een temperatuur die amper de 20 graden haalt. Na de oversteek van de provincialeweg ben ik linksaf gegaan richting Zijdewind en De Weel, allemaal oude Westfriese dorpjes die je normaal nooit zou bezoeken omdat er geen “zak” te beleven is. Dus gewoon kalm aan door fietsen en vervolgens bij het Verlaat de weg oversteken en langs de A.C.de Graafweg richting Nibbixwoud en Hauwert. Het laatste stukje via Wervershoof en Onderdijk richting Medemblik. Tussen Medemblik en Onderdijk wordt in het IJsselmeer druk gewerkt aan nog meer recreatie mogelijkheden door er nog een hele dam op te zetten die vanaf de kant goed te zien is. Toen ik eenmaal weer in Middenmeer was ben ik even langs Gerard mijn zoon gegaan en heb bij hem een bak koffie gedronken waarna ik opgestapt ben om thuis te douchen en mijn verhaaltje aan mijn blog toe te vertrouwen.

Geen opmerkingen: