06 juli 2010

Helm prepareren tegen invlieg geweld




Vandaag zal Kees langs komen om één en ander op een rijtje te zetten voor de a.s. Molentocht door Noord-Holland, de derde op rij. Om half 11 zal Kees hier zijn en dan zien we wel. Ondertussen heb ik mooi de gelegenheid om mijn helm wat aan te passen. Een helm is niet simpel te demonteren dacht ik, maar dat viel erg mee, de binnenschaal er voorzichtig uit trekken en vervolgens waar het om gaat, horrengaas tussen de binnen en buitenschaal plaatsen zodat de vliegen en anders “tuig” niet meer naar binnen kan, een probleem wat verschillende mensen hebben is hiermee helemaal opgelost en het petje wat ik er bij minder warm weer onder had blijft nu in de tas voor minder goede weersomstandigheden. Toen alles klaar was kwam Kees binnen en heeft meteen ook een stukje plastic-horrengaas meegenomen om ook zijn schedelbeschermer wat luxer te maken. Vooral als je één van de dijken overgaat naar Lelystad of Friesland kan het weleens flink “regenen” van de vliegjes en als ze eenmaal op zo’n kaal hoofd, zoals bij mij, rond gaan rennen en schuilen achter iedere haar dan is het net een polonaise, voor mij en hopelijk voor vele anderen de oplossing tegen ongewenst bezoek. Maar goed, Kees en ik gaan fietsen, alleen weten we niet waar naar toe. Eerst maar in Noordelijke richting en dus ga ik voorop richting Slootdorp en dan via de Den Oeverseweg naar het Robbenoordbos om met een boog uit te komen op het fietspad langs de A7. Kees wist me te vertellen dat gisteren Cees Roozendaal zijn 25 jarig huwelijk had gevierd en dus gaan we daar even langs om het echtpaar alsnog te feliciteren maar daar aangekomen was alleen zijn dochter thuis en de rest was gevlogen, jammer. Omdat het ondertussen al middag was geworden leek een korte pauze niet onverstandig dus op naar het centrum voor een portie kibbeling, helaas mag Kees niets van zoiets gebruiken en da’s gewoon pech voor die knul. Na deze pauze zijn we verder gegaan richting Den Helder, zoevend over de Balgweg tussen de 35 en 40 km was het weer alsof er nooit een tijd is geweest dat de conditie achteruit is gegaan, ik heb het gevoel dat ik er weer helemaal ben. Toen we de brug over waren hebben we gekozen voor het fietspad langs het Noord-Hollandskanaal tot aan Schoorldam vervolgens via Noord-Scharwoude richting Heerhugowaard waar Kees rechtsaf is gegaan naar huis en ik op de volgende kruising linksaf richting Obdam. Het laatste stukje via Hoogwoud bracht me binnen de kortste keren weer in de polder waar ik thuis gekomen zag dat het weer een keer 106 km was geweest.

Geen opmerkingen: