27 juli 2010

Langs Ted de Lange in Medemblik



Dinsdag 27 juli 2010, vandaag viert mijn oudste broer zijn 71e verjaardag dus dat wil zeggen op naar Wervershoof om hem daarmee te feliciteren. Het weer is mooi dus dan kan ik wel met de Quest gaan, de auto staat mij wel goed in de garage. Ik was er zo rond kwart over 10 a half 11 en uiteraard ben je dan vroeg en de eerste maar nog geen 10 minuten later kwamen er verschillende zussen, schoonzussen en zwagers , ook mijn jongste broer Ben was van de partij en dan is het al heel snel kletsen over van alles en nog wat. Toen er nog meer visite kwam leek mij de tijd rijp om weer afscheid te nemen en nog even een klein rondje te fietsen. Het werd echt een klein rondje want na 57 km was ik alweer thuis. Via allerlei dorpen waar ik al in mijn jeugd rond heb gereden kwam ik tenslotte toch weer in Medemblik waar ik de laatste tijd meestal via een ommetje langs kasteel Radboud fiets omdat ik dan totaal geen snelverkeer voor de wielen krijg. In dat zelfde ommetje passeer ik dan de ligfietswinkel van Ted de Lange die altijd wel in is voor een praatje. Als je dan eenmaal stil staat duurt het meestal niet lang of er komen nieuwsgierigen bij die “vreemde” fietsen kijken, Ted heeft momenteel ook een Mango voor de winkel staan die uiteraard als blikvanger fungeren moet en het resultaat is te merken. Na Medemblik is het nog maar 10 km naar huis waar ik alles weer binnen heb gezet tot een volgend ritje.

Geen opmerkingen: