04 juli 2010

Weer van de partij




Geen zorgen dat er iets ernstigs aan de hand is met mij, ik was gewoon een tijdje niet thuis. Ik heb wel van Wim begrepen dat er mensen zijn die daar dan melding van maken op hun blog maar het is allemaal weer bij het oude om zo maar te zeggen, Wim nog bedankt voor je reactie. Wij zaten een poosje in Frankrijk, de Franse Alpen, veel wandelen in de bergen en “rusten” voor zover nodig. De dag van aankomst konden we maar net aan op de camping komen vanwege “Le Dauphinee” die zijn topdag had door vanaf de Col du Glandon af te dalen langs Allemont en dan via de stuwdam richting Alpe d’Huez. En op de dag van vertrek, afgelopen zaterdag 3 juni, hadden we de keus of om 6 uur ’s morgens wegwezen of na 10 uur, ook weer omdat er een “paar” fietsers langs moesten waardoor de weg weer zou worden afgesloten. La Marmotte, een tocht van 174 km die ik ook al een paar keer heb gereden, zou starten om 7 uur om via Allemont naar de top van de Col du Glandon te gaan met maar liefst 7000 deelnemers. De keus was gauw gemaakt, om 5 uur op en om 6 uur rijden. Gisteravond om 20.45 uur zaten we thuis aan een bakkie na een heerlijke vakantie die bij aankomst en vertrek werd beïnvloed door fietsers, jammer genoeg geen velomobielen hoewel ik een week geleden wel een dichte ligfiets, “velomobielachtig”, die de Alpe d’Huez op ging met, niet lachen, een karretje er achter met 3 reserve accu’s want trappen was te gek om naar boven te gaan op eigen kracht. Ik hoop de komende tijd weer regelmatig van de partij te zijn en dan het nodige bijdrage weer te leveren om de lees honger te stillen.

Geen opmerkingen: