15 september 2010

Een gans met halsband





Na de verplichte rustdag van gisteren kon er vandaag weer van alles gebeuren m.b.t. een rondje in de Quest. Of het groot of klein zal worden weet ik nooit van te voren, het weer is goed en de stemming nog beter, wat wil je nog meer. Eerst even langs mijn beide broers in Wervershoof, broer Piet, mijn oudste broer is thuis maar niet zo mobiel meer en dat is erg jammer, als ik bedenk wat ik allemaal nog kan en doe, dan besef je des te meer dat gezondheid erg kostbaar is. Na vertrek bij hem ben ik ook nog langs Ben, mijn jongste broer gegaan, maar dat is net zo’n “onrust” als ik zelf ben, dus niet thuis. Dan wordt het dus een rondje door de ruimte en zal ik wel zien waar ik uit zal komen. Via Zwaagdijk eerst maar eens richting Grosthuizen en daar dan weer richting Schermerhorn opzoeken. Voor Stompetoren ben ik linksaf gegaan richting Zuidschermer om heerlijk achter de rietschoot langs het water uit de wind te rijden, want de zijwind is af en toe hevig en ik moet eerlijk toegeven het moet niet veel gekker worden. Aan het eind van de Zuidervaart ben ik rechtsaf gegaan richting Alkmaar en achter de “dijk” ging dat weer probleemloos om na een paar kilometer, bij het einde van het fietspad, de wind behoorlijk stevig van achteren te krijgen wat de snelheid zeer positief heeft beïnvloed, langs het stuk fietspad liepen in het grasland weer een hele koppels ganzen. Ik heb weleens het idee dat de raszuiverheid niet meer zo zuiver is als ik al dat bonte in sommige koppels bekijk. Opvallend bij dit groepje was die ene met een halsband om en ook nog geringd, is dit toeval of is het een gans die via de techniek wordt gevolgd op zijn trekbewegingen voor de komende maanden, ik zal het nooit weten maar het viel me wel op. Vanaf Alkmaar door “De Waard” naar huis is met de wind in de rug een fluitje van een cent en na 104 km was het weer over en uit.

Geen opmerkingen: