09 september 2010

Met Kees naar camping " 't Ruige Veld"




Het weer heeft vandaag weer meegewerkt aan een leuk fietsritje. Vanmorgen na de koffie alles eerst op een rijtje zetten wat er wel en niet mee moet in de fiets, als standaard uitrusting hoort daar het “mobieltje” en de camera bij en verder heel af en toe de GPS om naderhand nog eens alle wegen en dorpjes langs te kunnen gaan waar de Quest me zo’n dag allemaal heeft heen gereden. Van start richting “De Waard” om eventueel bij Kees te kijken of die soms ook nog even een ritje gaat maken. Als ik bij “’t Verlaat” sta bel ik Kees even mobiel, “verhip” hij heeft hem aan staan, “Ha die Pé waar gaat de reis heen, ik sta bij de stoplichten en dacht net aan jou” en zo is in een heel kort tijdsbestek de afspraak gemaakt, we gaan samen op pad naar De Ruigeweg om iets af te geven bij Martje Nieman oftewel “Katje” met wat omwegen komen we bij de camping “Het Ruige Veld” waar Kees zijn boodschap doet en waar we meteen op de koffie moeten bij vader Nieman, “Katje” is naar d’r werk. Hierna toeren we wat links en rechts over wegen en weggetjes waar we één keer uit de fiets moesten omdat het bruggetje een wat verraderlijk steile kant heeft waar de fiets schade zou kunnen oplopen. Dus dan maar even lopen en vervolgens weer verder totdat we in de verte een groot bord zien staan, althans dat dacht ik, nog niet eerder gezien bij mijn weten, maar toen we dichterbij kwamen werd het duidelijk het was simpelweg een grote vrachtwagen waarvan de chauffeur de weg niet goed wist en dat toen vroeg aan een andere automobilist maar daarbij wel zijn oplegger dwars voor de kruising had geplaatst. Kees stak achter de wagen om over, link, want je ziet niet wat er van rechts aan kan komen, ik heb even gewacht tot de kruising weer vrij was. Via de korte Afsluitdijk zijn we over Wieringen naar Slootdorp en Middenmeer gereden waar het voor mij na 82 km over en uit was en Kees zal thuis ongeveer op 95 km uitkomen wat na koffie en een stroopwafel geen bezwaar zal zijn geweest.

Geen opmerkingen: