16 september 2010

Scherven brengen niet altijd geluk



Ondanks het minder goede weer toch nog een rondje weggetrapt van ruim 70 km. Toen ik van start ging scheen de zon en leek het allemaal mee te vallen maar voor ik op het adres was om even een boodschap te doen moest ik diep in de fiets wegduiken en de kap erop zetten. Het was weer even helemaal mis maar met de kap erop valt het altijd mee heb ik weer ervaren. Ik was toen op Zwaagdijk bij Gerrit en Marian, dan volgt er meteen koffie en een tijdje kletsen. Ondertussen was het droog geworden en kon de kap weer opgeborgen worden. Richting Zwaagdijk-West en via het Keern naar Bobeldijk en zo weer door naar De Goorn, de wind had ik steeds redelijk recht van voren en dan merk je er weinig van, alleen die stukken waar hij dwars op de fiets komt is het wat minder prettig fietsen. Het rondje liep zomaar wat uit en zo kwam ik zelfs weer in Aartswoud terecht waar de toegang naar de Wieringermeer heel dichtbij is. Op de kruising stond een politieauto met zwaailicht om het verkeer om te leiden, wat bleek, er was een vrachtwagen in botsing gekomen met een busje waarin volgens zeggen 5 personen zaten waarvan er 2 zwaar gewond waren en zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Het is dezelfde kruising waar wij met de rit over de Westfriese Omringdijk ook zijn overgestoken en waar Jan Geel en ik toen de weg hebben “afgezet” om de rest veilig te laten oversteken. De vrachtwagen werd net van de plek des onheils weg gereden en de scherven bleven achter, een typisch voorbeeld van scherven die geen geluk brengen.

Geen opmerkingen: