18 oktober 2010

Binnenkort een veilige oversteek bij Agriport






Een klein rondje vandaag, het werd niet groter als 72 km, oorzaak, ik weet het niet, gewoon eerder richting huis gegaan. De voorspelling van de weerman en vrouw zijn nou niet direct om erg enthousiast van te worden, vanuit het noorden regen en harde wind en ook de komende dagen schijnt het wat minder te worden, we zien wel. Mijn ritje van vandaag ging vanaf Middenmeer richting Obdam, een flauw zonnetje was er geregeld te zien maar de temperatuur is toch merkbaar lager dan wat we de afgelopen dagen nog als prettig hebben ervaren. Op de Obdammerdijk werd er door zwager Tom meteen koffie gezet en even later kwam zus Gerda zich ook melden na een kraamvisite. Allerlei zaken passeren de revue en na het zoveelste bakkie koffie ga ik weer verder, via een stukje Obdam ben ik door de Zandwerven gegaan en via de Koggeweg naar Zuidermeer om later via de Rijndijk (fietspad) dwars door het land te fietsen. Op het laatste deel ben ik weer linksaf gegaan over een stuk fietspad wat uitkomt op de Grote Zomerdijk, een schitterend pad allemaal speciaal voor fietsers zonder obstakels. Mijn volgende doel was even langs gaan in Blokker bij zwager Gerard en zus Ria, alleen Ria was thuis Gerard was net op de racefiets vertrokken, ja het lijkt aan alle kanten een sportieve familie. Vervolgens stond een bezoekje in Westwoud op het programma maar daar arriveerden juist een aantal dames om te gaan klaverjassen dus ben ik weer snel verder gegaan over Zwaagdijk, mijn geboortedorp, waar ik op een bepaald moment bij het passeren van een persoon in mijn ooghoek een kennis meende te ontwaren. In de remmen en achteruit “flintstonen” , inderdaad Kees Sijm, we zullen elkaar terloops nog wel eens hebben gezien maar toen nooit de tijd genomen om even een praatje te maken maar nu, na misschien wel 30 jaar hebben we allebei wat meer tijd denken we, ik kan wel stellen “Keessie” van toen is nu echt wel Kees geworden. Uiteraard hebben we nu de tijd genomen om ietsje bij te kletsen maar zoiets is toch altijd te kort. Omdat de lucht er niet beter op leek te worden ben ik weer tijdig van start gegaan om indien het mis zou gaan toch nog droog over te komen. Het is allemaal meegevallen, het is ondertussen al ruim een uur geleden dat ik thuis ben gekomen en slechts een paar grote spatten op de ramen geven aan dat het er aan zit te komen. Net voor ik de polder in zou gaan zag ik dat er hard wordt gewerkt aan een veilige oversteek nabij de toegang van Agriport tegenover de grasdrogerij van Wil Hartog, er zal zeer binnenkort een “eerste” stoplicht zijn geïnstalleerd om de polder binnen te gaan en dan met name het Agriport gebied.

Geen opmerkingen: