25 oktober 2010

Van oud naar nieuw en toch oud



Wat zal het deze week allemaal worden, de berichten zijn nou niet om over naar huis te schrijven voor wat betreft het weer maar dat is ook niet nodig, ik ben al thuis. Het eerste tripje voor vandaag is naar Zwaagdijk, mijn zus die in het ouderlijk huis woont heeft wat problemen met een klein stukje software en of ik dat kan verhelpen, niet dat ik nou zo handig ben in het digitale tijdperk maar soms lukt er wel eens wat. Dus omkleden en de banden maar weer eens bijpompen en op naar Zwaagdijk. Het viel me zomaar op dat het zo makkelijk ging, achteraf kwam ik er achter dat ik overal voor de wind had en met de zon er bij en de banden goed op spanning is standaard ruim boven de 40 km p/u rijden geen probleem. Aangekomen op mijn bestemming was één druk op de claxon voldoende om een deur open te doen gaan en 5 minuten later was er koffie met banketstaaf en werkte de pc weer naar behoren meteen was alle leed geleden en hiermee was mijn taak volbracht. Vanmiddag moet ik op tijd bij de tandarts zijn dus een erg groot rondje zit er niet in vandaag eerst Zwaagdijk maar rechtuit en dan via de van der Deureweg richting Nibbixwoud. Halverwege bedacht ik dat ik wel even bij Jan Geel langs kon gaan, die is meestal wel thuis. Toen ik via de Wijzend over het fietspad naar Oostwoud ging, moest ik nog uit de fiets in Midwoud om bestratings hindernissen te nemen. Na dit korte oponthoud kon ik door naar het onderkomen van de familie Geel. In eerste instantie leek alles daar uitgestorven, de borden van het museum waren weg, maar wat bleek, vanaf heden is tot nader order het museum gesloten, het is nu te koud vertelde Jan, want uitgestorven is het daar zeker niet. Eerst verscheen het hondje om de hoek gevolgd door Annie de bazin die Jan optrommelde uit zijn hobbyruimte. We hebben twee tellen buiten staan kletsen maar omdat ik zoals gewoonlijk een beetje een natte rug had zijn we snel naar binnen gegaan en heb ik even gekeken hoe Jan zijn oude T-Ford weer in originele staat aan het brengen is. Mam, man wat een klus maar Jan schuurt ongestoord verder zodra ik weer vertrokken ben en t.z.t. zal hij weer helemaal compleet zijn en er uit zien als nieuw. Al met al dus maar een klein rondje vandaag van net 54 km, eigenlijk ben ik niet weg geweest.

Geen opmerkingen: