02 november 2010

"Baggeren"





Wat later dan gewoonlijk maar het is toch weer gelukt. Vanmorgen zag het er nog niet naar uit maar de berichten beloofden beterschap voor vanmiddag en het is helemaal goed gekomen. Het paste heel goed in het dagprogramma, vanmorgen naar de tandarts om 10 voor 11 en vanmiddag om 4 uur naar ’t Zand om de aangepaste kunststof “eethoek” weer op te halen. Dit is geen uitdrukking van mezelf maar onlangs was ik bij Jan Geel en die maakte zo’n opmerking en toen dacht ik, hij heeft helemaal gelijk. Zo rond 1 uur ben ik van start gegaan en nam de Schagerweg omdat daar een fietspad langs loopt waar dus geen trekkers komen, vergeet het maar, over een korte afstand was het fietspad gedegradeerd tot “landbouwtrekkerpad” zonder om te vallen kwam ik er langs maar nam meteen het voornemen om terug een andere weg te kiezen. Aan het einde van deze weg het Noordhollandskanaal oversteken en richting Callantsoog vandaar over het fietspad naar Den Helder en een paar keer vlak langs de zee om te kijken of er wat “ruigs” te beleven viel maar daar waaide het lang niet hard genoeg voor. Langs de zeepromenade naar de aanlegplaats van de “Texelse boot” en binnendoor de marinestad weer uit. Bij de splitsing rechtdoor naar ’t Zand waar ik om 20 voor 4 was en na even wachten was alles geregeld en kon ik door naar huis. Over het fietspad vanaf de oversteek had ik alles de wind schuin achter en liep de snelheid af en toe lekker op. De laatste kilometers in de polder zouden betekenen dat ik weer door het “baggerpad” van eerder op de middag zou moeten rijden dus afslaan en via de Kolhornerweg. Ik heb het geweten, dat stukje fietspad langs de Schagerweg was 10 keer minder erg als waar ik nu af en toe doorheen moest glijden, het was hier en daar gewoon gevaarlijk. Thuis gekomen de fiets achterop het gras gereden en de tuinslang uitgerold en met een flinke straal de wielkasten uit gespoten en met een borstel alles afgeschrobd zodat hij nu weer schoon en veel lichter is, zelfs zo schoon dat het zonde zou zijn om b.v. morgen weer die natte vieze wegen op te gaan. Maar als de kans zich voor doet ga ik toch weer ondanks een beetje “prut”.
Kees, waar staat dat molentje ?

2 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Beste Pë. De kerk staat op het voormalige eiland Callant-Oghe en het weidemolentje in de Uitlandse Polder. Groeten Kees

Pé Koomen zei

Hallo Kees,
Tot in detail juist, kon ook haast niet missen met het kerkje op de achtergrond en de duinen in zicht.
gr.Pé