11 november 2010

"Fietspad" en pompnippel



Ondanks harde wind en regen die is voorspeld ben ik toch nog even van huis geweest, niet ver, maar toen ik weer thuis kwam was de rug wel nat. Gister werd er al gesproken over de te verwachten omslag in het weer die gepaard zal gaan met heel veel regen en extra harde wind met gevaarlijke windstoten. Vanmorgen dus eerst in alle rust een paar boodschappen gedaan en tot op dat moment er nog in berustend dat ik vandaag “vrij” zou zijn. Maar het weer en de wind leken me nog best heel acceptabel om nog een klein rondje te maken en bovendien viel de temperatuur ook nog best mee. Zal ik dan toch nog gaan was mijn eerste idee toen ik weer thuis kwam. Omkleden en gewoon gaan, temeer omdat er gisteren nog iemand mij er van probeerde te overtuigen dat er echt wel een bordje met “doodlopende” aanduiding bij het fietspad in Opperdoes zou staan. Bij de oversteek vanaf Agriport “waar het bord “Stoplichten buiten werking” nog steeds zijn werk doet, ben ik langs de grasdrogerij linksaf gegaan naar het fietspad achter een soort gelijk natuurgebiedje als wat achter Opperdoes is aangelegd richting Medemblik. Heel voorzichtig heb ik de binnenweg genomen omdat ik via de Koggerandweg niet naar Opperdoes/Medemblik kon wegens werkzaamheden, de weg werd volop gebruikt bij het oogsten en laden en lossen van wortelen dus vandaar dus “heel voorzichtig”. Bij HET fietspad heb ik dus nog even een foto gemaakt om mijn gelijk te bewijzen, het blijft een “verkeersgrap”. Later ben ik nog doorgereden naar Medemblik om een kort bezoekje te brengen aan mijn zwager en schoonzus die daar een nieuw onderkomen hebben betrokken. Na de koffie ben ik weer op Middenmeer afgegaan omdat de wind toch al aardig begon aan te trekken en ik toch liever veilig weer thuis kom. Toen ik thuis kwam bedacht ik dat de pompnippel waar Jan G. voor had gezorgd zijn werk prima doet, ik heb de banden van mijn boodschappen-fiets met Frans-ventiel zonder extra hulpmiddelen van losse nippels enz. prima op spanning kunnen brengen en dat terwijl ik de nippel nu op de HD-pomp van Halfords heb gezet. Alle ventielen met één en dezelfde nippel op spanning kunnen brengen is wel prettig.

2 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Hi Pé,
Ik heb zo'n zelfde SKS EVA pompkop nu ook op mijn SKS Rennkompressor. Een zusje daarvan, ziet er hetzelfde uit maar heeft aparte ingangen voor Frans ventiel en autoventiel, zit nu op de elektrische compressor.
Mooie maar dure spullen, de pompkop kost vrijwel net zo veel als de hele Halfords pomp.
Groeten,
Wim

Willem zei

Hoi, Pé,
Mooi pompkop, doet het goed werkt beter dan de gecombineerde met auto-en Frans ventiel die lekt snel nadeel is het losmaken met koude handen; dat heveltje slaat altijd wel tegen je nagelriem ofzo de mooiste blijf ik die bronzen/messing opdrukkopjes vinden alleen af en toe het leertje vervangen gebruiken wij bij baanwielen tot 9-10 bar.
Gr.Willem