01 november 2010

Mist was de oorzaak dat ik niet te ver ging




De plannen die ik had voor vandaag heb ik maar uit mijn hoofd gezet nadat ik redelijk wakker naar buiten keek, mist dus wat minder veilig langs de weg. Dus eerst maar iets anders bedenken om de dag toch nuttig te maken en dat is over het algemeen niet zo’n probleem, er is altijd wel wat te doen in huis en anders buiten wel. Maar ja, als de mist dan toch weer een ietsje minder dicht lijkt kriebelt het toch weer en zo duurde het dus niet lang of ik had het andere pak alweer aan. Eerst naar Wervershoof de dremel die ik geleend had bij mijn zwager weer terug brengen en vervolgens even bij Ben en Riet langs. Daar werd melding gemaakt van een insluiping ’s nacht om kwart voor 12 terwijl ze nog rustig in de kamer aan een borrel zaten merkte één van de aanwezigen dat er geluid was in de keuken waarop zij, niet bang uitgevallen, terug kwam met de mededeling dat er een vreemde man in de keuken was die er als een haas vandoor ging. Bij controle bleek er wel een sleutelbos verdwenen met gevolg dat er op zondagmorgen een sleutelbedrijf langs is geweest om alle sloten te vervangen, zo zie je maar als het donker wordt moet je meteen alles afsluiten want de brutaliteit van het gilde kent geen grenzen. Na deze ervaring ben ik weer verder gegaan om er toch nog een rondje van te maken, via de dijk naar Andijk en Enkhuizen, op de dijk heb ik nog even een foto gemaakt van, ja waarvan eigenlijk, je ziet geen “barst” en juist daarom was ik vanmorgen niet naar Friesland gegaan. Mijn rondje ging via Enkhuizen waar de ophaalbrug nog even werd geopend voor een bootje wat naar de binnenhaven ging en vervolgens weer verder. Ik was het liefst langs de IJsselmeerdijk gegaan maar dat is nog steeds niet mogelijk en het zal ook nog wel jaren duren eer dat deze route weer open zal zijn voor fietsers. Hierdoor heb ik het fietspad genomen langs de provincialeweg naar Hoorn, ook hier wat oponthoud door snoeiwerkzaamheden en daarbij behorende activiteiten zoals “versnipperaar” enz. even lopend door het gras en de baan lag weer open. Door Hoorn omdat ook hier het fietspad nog steeds afgesloten is, (ook onderdeel van de z.g. dijkversterking) en toen via Scharwoude en Grosthuizen weer naar de vaste route die vaak wordt afgeraffeld richting Middenmeer. Het werd een rondje van slechts 95 km meer wel weer leuk.

1 opmerking:

Jan Reus zei

Hoi Pe'

Ja dat duurt wel erg lang, dat gedoe met die dijk.

Het is leuker rijden als je bij Broekerhaven de dijk op gaat en bij Venhuizen er weer af en dan alsmaar recht door, dan kom je bij de bowlingbaan weer bij de Provincialeweg.


Groet Jan.