08 november 2010

Opletten van beide kanten






Een rit met weinig bijzonders, hoewel, als ik alles nog weer eens naloop van wat ik onderweg wel en niet leuk vond, dan was het niet allemaal zonder bepaalde gevoelens. Vaak weet ik niet van te voren waar ik heen zal gaan en dat was ook vanmorgen het geval, of even naar Kees in “De Waard” of naar De Woude even bij Wim langs gaan, wat zal het worden. Van start gaan is één maar dan richting Hoorn rijden geeft meteen aan dat ik niet direct in de richting ga van eerder genoemde personen, net toen ik af zou slaan kwamen er een paar auto’s aan waar ik anders voor zou moeten wachten dus dan maar deze kant op moet ik gedacht hebben. Richting Agriport en constateren dat de verkeerslichten nog niet zijn aangesloten verder door langs Abbekerk en Benningbroek richting Wognum en daar ging het bijna mis, “netjes” rijdend op het fietspad links van de rijbaan passeerde mij een politiebusje, op zich niets bijzonders, maar ik zag dat de richtingaanwijzer naar links knipperde dus hij gaat het fietspad kruisen, opletten dus al zijn het mensen die het “bijna altijd” goed doen. Gelukkig had dat ik de vingers aan de rem had want het was hard nodig, als ik niet op “scherp” had gestaan had ik voor een nieuwe fiets moeten leuren, door flink op de claxon te drukken stopte het voertuig ruimschoots op het fietspad en werd de doorgang behoorlijk afgesneden, gelukkig stond ik op dat moment bijna stil en is erger achterwege gebleven, opletten ook voor de wetsdienaren. Even slikken, inwendig wat “murmelen” en dan weer verder gaan. Via Bobeldijk naar Berkhout en dan richting Scharwoude om zo langs de IJsselmeerdijk uit te komen en dan gewoon door “karren” in Zuidelijke richting. Bij Monnickendam ben ik ietsje naar “binnen” gegaan en heb gekozen voor richting Broek in Waterland en bij Watergang met de pont naar de overkant richting Landsmeer. Via een ommetje in en bij Landsmeer naar Het Twiske waar ik nergens een kop kon bespeuren, het was er overal doodstil. Nadat ik het natuurgebied had verlaten ben ik langs het fietspad richting Purmerend/Neck gegaan en net voor Neck was er een trekkerchauffeur bezig met een poging het viaduct wat op te lichten wat bij nader inzien toch niet wilde lukken. Voorzichtig reed de trekker met lading tegen het viaduct aan en langzaam werd de vracht achterover gedrukt bij controle werd toch maar besloten weer terug te gaan, het kon gewoon niet, deze poging vond ik wel leuk. Het laatste stukje naar Middenmeer ging weer over bekende paden die nergens meer een verrassing in petto hadden dus zonder verdere verrassingen kwam ik weer binnen. Het werd een onvoorzien rondje van 124 km.

Geen opmerkingen: