20 december 2010

De ene brug is de andere niet






De ene brug is de andere niet, vanmorgen dacht ik dat ik vandaag gewoon “rustig” thuis zou blijven maar toen de lucht helder werd en de zon erbij kwam was het gedaan met de rust. Wat die brug betreft, ik reed even naar de Afsluitdijk om te kijken hoe de wegen en fietspaden zijn richting Friesland, de “eerste” brug die ik passeerde was de “afgevlakte” brug in de Schagerweg nergens sneeuw op het fietspad of de wegen te bespeuren en de “tweede” brug is gelegen in het Robbenoordbos langs de A7. Die brug was het slechtste stukje fietspad wat ik ben gepasseerd, er was niet geschoven en ook niet gestrooid, maar de breedte van de brug (maximaal 10 meter) mag nooit een hindernis zijn als je toevallig een langer ritje in petto hebt. Alle wegen vanaf Middenmeer tot en met het fietspad langs de Afsluitdijk zijn prima te berijden, nergens sneeuw of ander ongerief, het enige wat ik als probleem heb ervaren waren koude voeten maar daar is mee te leven. Nu alleen nog hopen en bidden dat het in de loop van de week alleen maar beter zal worden voor wat betreft de temperatuur en vooral geen sneeuw meer dan is er hoop.

Geen opmerkingen: