25 januari 2011

Een droge maar koude rit.




Ik dacht dat ik vandaag een “drukke” dag zou hebben maar het is eigenlijk nooit druk in mijn leven, je maakt jezelf weleens druk en dan meestal op niks af. Vanmorgen had ik als eerste op het programma staan dat ik naar Wieringerwerf zou gaan om op het gemeentehuis mijn nieuwe “bewijs van echtheid” op te gaan halen. Als tweede zou ik naar Zwaag gaan waar één van de familieleden wat in de “kreukels”ligt waardoor het tennissen hem erg moeilijk af zou gaan en als derde was ik van plan mijn rondje wat uit te rekken naar mijn vriendin in Zuidoostbeemster. Zo rond half 10 dus op weg naar Wieringerwerf, de fiets geparkeerd naast de ingang van het gemeentehuis en even vlug mijn boodschap doen, vlug was er niet bij, de juffrouw achter het loket was bezig met iemand en het tweede loket bleef “onbemand” hoewel het wel open stond en een andere medewerkster op noch om keek dus wachten, toen het eindelijk zo ver was duurde het maximaal 2 minuten en kon ik weer verder. De zon scheen volop en staat om deze tijd van het jaar erg laag, gelukkig had ik mijn zonnebril bij me en heb ik mijn rit vervolgd naar het tweede adres. Vanaf Wieringerwerf naar Zwaag via de Flevoweg is het gemakkelijkst, je rijd geregeld parallel aan de A7 en komt weinig gevaarlijke punten tegen onderweg. Eenmaal in Zwaag is het weer wat meer opletten omdat hier altijd meer verkeer is dan in de polder waar ik woon. Ik had mijn bezoek niet van te voren aangekondigd en mede daardoor was de “vogel” gevlogen, Lucy was wel thuis en zodoende heb ik toch nog even gezeten en ben na een glas fris weer doorgegaan naar mijn derde adres waarvan ik wist dat die wel thuis zou zijn. Klokslag 12 uur stond ik in de “Zuidoost” en had meteen het carnavalsblad uit Zwaag mee wat ik had mee gekregen van Lucy om bij Tiny af te geven. Ik vond het nog tamelijk fris onderweg, of dit nou “waterkoud” is, ik weet het niet maar de gevoelstemperatuur was in elk geval lager als de stand van de thermometer. Toen ik thuis op mijn “privé” weerstation keek zag ik wel dat het voor de komende dagen nog wat frisser wordt maar met wat meer kans op zon. Op de rit naar huis ben ik met een klein ommetje gegaan om nog even op de Obdammerdijk te kijken maar daar was niemand aanwezig zodat ik weer verder kon en na ruim 105 km weer terug was in de eigen “stal”.

Geen opmerkingen: