12 januari 2011

Heen droog, terug regen.


De dag begint niet zoals ik het graag zou zien, zon en een lekker temperatuurtje, helaas het is niet anders en we overleven dit ook wel zonder problemen. Ik was al erg vroeg beneden en de krant was al snel tot aan de laatste pagina omgeslagen toen het nog steeds droog was terwijl de berichten het toch over langdurige regen hadden voor vandaag. Na verloop van tijd de buienradar maar eens geraadpleegd en daar zag het er inderdaad nogal somber uit met regen vanaf 9.15 uur in Middenmeer. Om half 10 was het nog steeds droog en dan begint het echt te “kriebelen” zal ik, of zal ik niet, ja hoor het ging door. Omkleden en voordat het begint te regenen nog even los trappen, ik had in mijn hoofd om tegen de wind in te fietsen tot het zou gaan regenen en dan zie ik vanzelf wel of het “ernstig” genoeg is om terug te gaan. Ik was al een tijdje niet bij broer Ben geweest dus ging het richting Wervershoof, voor ik in Medemblik was had ik het idee dat de conditie toch niet meer zo geweldig was, het leek wel of mijn ademhaling veel sneller ging als andere keren en de snelheid kon ik ook niet echt omhoog krijgen. Bij kasteel Radboud maar eens gestopt om een bandencontrole uit te voeren, inderdaad linksvoor zit nog maar op goed 2 atm. de pomp uit de “koets” genomen en er flink wat bij gestampt, wat een verschil, de conditie is gelijk weer geweldig en de snelheid gaat evenredig omhoog, kleine oorzaken hebben vaak grote gevolgen blijkt ook nu weer. In Wervershoof aangekomen zit Ben achter de krant en Riet is even boven bezig maar de koffie is altijd klaar en zo kletsen we een poosje tot ik op de ramen zie dat het nu toch echt is gaan regenen, nog één bakkie toe en dan weer op huis af, de banden nog even gevoeld maar dat kan nog zonder problemen tot ik in Middenmeer ben. Het was kort, 40 km, maar wel weer heerlijk, de regen, nou ja wat zou ‘t, je zit droog en warm en de fiets is meteen van onder en in de wielkasten gewassen.

1 opmerking:

Regenjas zei

Een echte doorzetter dus!