10 februari 2011

Kilometer na kilometer met plezier.




Het draait zomaar door, de teller geeft het elke keer weer aan. Ik had gisteren het idee dat ik vandaag wel niet te ver van huis zou gaan gezien de verwachtingen van de weersprofeten. Maar het loopt altijd weer anders als van te voren is bedacht, het is droog en als ik vandaag nog weg zou willen dan moet het wel voor de middag. Eerst naar Wervershoof waar Ben en Riet mogelijk wel thuis zijn, inderdaad ze zijn er en zwager Gerard zat er ook net, de conversatie gaat dan over van alles en nog wat onder het genot van koffie met koek. Zwager Gerard had mij gisteren gezien bij een kruispunt waar ik mogelijk groenlicht had op het fietspad want ik ging nogal hard over de kruising, ik zal ook zeker nooit door rood rijden. Broer Ben reed gisteren met een grote groep wielrenners op de Zomerdijk van de Beemster terwijl ik aan de andere kant van de ringvaart reed op de Noorddijk, één van zijn maats maakte nog de opmerking “Van je familie moet je het maar hebben” omdat ik niet reageerde op zwaaiende familie die achteraan reed. Helaas, ik ben gistermiddag wel 3 of 4 groepjes wielrenners tegen gekomen en alle keren op afstand omdat er minimaal een stuk water tussen lag. Na de koffie is het weer tijd om verder te gaan maar eerst moest het nieuwe vierwielige voertuig worden bewonderd, het zag er geweldig uit met enorm veel “toeters en bellen” luxe tot en met. Omdat het nog steeds droog was ging ik door naar Zwaagdijk en via Westwoud en het Wijzenddijkje naar De Bangert en zo door naar Zwaag en Bobeldijk. Gewoon toeren zonder vast doel maar wel in mijn achterhoofd de afspraak met mijzelf “Als het begint te regenen meteen richting Middenmeer” en zo dwaalde ik steeds verder af, Zelfs “Het Park van Luna” ging onder de wielen door, om deze tijd een somber nat gebied als ik dat zo bekijk vanaf de brug. Verder door naar Oude-Niedorp en bij neef Pé en Corry langs en dan de laatste paar kilometer naar Middenmeer. Het heeft geregend dat is niet te ontkennen maar van die paar spatten regen ben ik niet nat geworden, wel van de warmte na 84 km. Om de nieuwe stand vast te leggen heb ik daar ook maar een foto van gemaakt net als van het “Vrijheidsbeeld” in de Heerhugowaard dat naar ik heb begrepen te koop staat.

Geen opmerkingen: