23 maart 2011

Het begin van de lente is geweldig




En weer is het zomer, vanmorgen begon de dag al vroeg voor mij, half 7 zat ik te kranten, ja ik ben nu eenmaal geen langslaper. De wasmachine alvast wat laten doen en langzaam begint het dan weer te “broeien” zal ik even naar Tiny rijden in Oostzaan of zal ik naar Bianca gaan in Oudemirdum, het werd Oostzaan. Eerst omkleden en een bak koffie doen en zo rond half 10 ging ik van huis, meteen de zonnebril op want tegen de zon in is beter met donkere glazen. De wegen die ik eigenlijk standaard neem gaan bijna altijd buiten de dorpskernen om dus kan er goed door worden gereden. Af en toe verscheen er toch wat bewolking of mist en werd het zicht behoorlijk verminderd, bij “De Hulk” net voorbij Hoorn zat het potdicht door de mist en een moment heb ik er zelfs aan gedacht terug te gaan. Mijn windschermpje, hoe klein het ook is, was geregeld beslagen door de mist en daardoor was het zicht ook niet zo geweldig. Gelukkig ben ik niet omgekeerd en was het na een kilometer of 10 weer zonnig en werd het steeds beter. Bij Tiny omkleden in wat droogs en daarna cappuccino, heerlijk. Nadat de jongens van school waren gehaald hebben we met z’n allen gebruik gemaakt van een gevulde broodmaaltijd en had oma Tiny een klein beetje de handen vrij doordat opa hand en span diensten kon verrichten. Tegen half 2 ben ik weer opgestapt en ben via “Het Twiske” gereden, daar reed ook een amazone die aangaf gewoon door te rijden want haar paard zou rustig blijven, inderdaad hij heeft mij en de Quest niet eens gezien denk ik, dus op naar Middenmeer. Via Purmerend en Zuidoostbeemster op naar Middenbeemster en vervolgens Avenhorn. Onderweg nog even afslaan naar de gedeeltelijk gesloopte molen “De Nachtegaal” bij Middenbeemster, de kap ligt nu aan de overzijde van de weg en t.z.t. zal de rest verplaatst worden naar een nieuwe stek, vlakbij, maar wel het behoud van een monument. De zon is er vanaf Oostzaan tot aan huis volop aanwezig , echt weer een zomerdag in maart. De dagteller geeft voor vandaag 114 km aan en het totaal staat nu op 17.444 km.

Geen opmerkingen: