03 maart 2011

Klein behuisd




Ik ben deze week nog niet van huis gegaan met zulke lage temperaturen als vanmorgen, steeds was het nog boven 0 maar vanmorgen ging ik van huis met -0,9 C. en in de mist, ja dat ook nog. En allemaal uit vrije wil, helemaal geen dwang of wat voor drijfkracht dan ook, “gewoon gaan met die banaan”. Even om een bakkie naar Tiny leek me wel wat te meer omdat daar vanmorgen een schoonzus van mij ook op visite zou zijn met een “goeie” kennis van vroeger. Aangekomen in Zuidoostbeemster meteen maar even omkleden want al was het eigenlijk te koud om te zweten mijn kleding is dik aan vervanging toe vanwege wat erg natte plekken, zeg maar gewoon kletsnat van het zweten. Na de koffie en het aanhoren van diverse verhalen ging de visite, die er al zat toen ik aankwam, weer opstappen en naar Bovenkarspel. Samen met Tiny heb ik daar onder de middag een broodje gegeten en ben vervolgens weer opgestapt, met wat extra afslagen links en rechtsom reed ik op een bepaald moment door De Rijp en zo naar Schermerhorn. Onderweg trokken een paar wandelaars mijn aandacht en ben ik even gestopt, het bleek dat het vrouwelijke deel van het koppel uit Australië kwam en uiteraard werd er gevraagd of er foto’s gemaakt mochten worden door hem, dus zijn partner op de foto met de Quest want zoiets zag je nu eenmaal niet in het land van de kangeroes. Na de oversteek ben ik na een klein stukje fietspad door Schermerhorn gegaan langs “het kleinste huisje” van Schermerhorn, je kunt het je niet voorstellen dat er vroeger in zulke huisjes gezinnen met 10 personen woonden en leefden. Even later kwam ik in Zandwerven eerst een koetsier met wat onwillige paarden tegen en later zag ik een boomhut die qua leef oppervlak bijna net zo groot zal zijn als dat huisje in Schermerhorn. Eenmaal weer binnen is gebleken dat het ritje van vandaag net 95 km lang is geweest, niet lang maar zeker ook niet in de categorie van “niet de moeite waard”.

Geen opmerkingen: