21 april 2011

Kijk uit met paarden langs de weg







En weer ben ik veilig thuis gekomen, twee keer geen voorrang genomen waardoor ik ook twee keer geen aanrijding heb gehad en dat is toch weer een mooie score zo vlak voor de Paasdagen. Laat ik het er maar ophouden dat beide chauffeurs druk waren met hun werk en dat ze zo ijverig bezig zijn dat ze de rest van de wereld even vergeten, ik heb geluk gehad, nee ik nam niet waar ik in de zin van de wet recht op had en dat is me goed bevallen. In eerste instantie was ik van plan om een rondje Medemblik, Enkhuizen, Hoorn, te doen en dan mogelijk met afronding via Alkmaar of zo, dat zou dan later wel blijken, maar amper van start was het plan alweer volledig omgedraaid, ik weet nog een klein klusje op zo’n 40 km van huis, laat ik dat eerst maar eens doen. Dus mijn route liep langs de A7 en daar zag ik ze bezig met een slijptol op de wieken van een “zwaaipaal”, ja ik heb goed geleerd, foto maken, één keer op afstand en ook een keer inzoomen maar het blijft hoog. Het vervolg langs de A7 geeft na het viaduct bij Abbekerk een fietspad richting Benningbroek en Wognum. Tussen Benningbroek en de A.C.de Graafweg kreeg ik een hele show voorgeschoteld van een willige amazone met een onwillig paard. Heel langzaam naderen en meteen ging het beest rechtsomkeert, even verderop stoppen in het gras en kijken of dat “gekke gele ding” dichterbij komt, ja hij nadert mij, dus de weg op en op de gladde hoefijzers proberen of ik een spreidstand kan maken, bijna gelukt. Gelukkig bleef de jongedame de situatie volledig meester en wist uiteindelijk het beest te kalmeren en zo kon ik heel langzaam de viervoeter passeren zonder kwade gevolgen voor beide partijen. Ik moet eerlijk toegeven zo erg heb ik het nog niet gehad, laatst passeerde ik ook een amazone met paard en die keek achterom en zei: “Kom maar gerust hoor er zal niks gebeuren” inderdaad het beest keek in dat geval op nog om en dan ga je denken ben ik altijd te voorzichtig geweest, nee hoor, ik ben weer genezen, vertrouw er nooit op dat paarden rustig blijven, alles is mogelijk. Op mijn verdere tochtje kwam ik na Zuidoostbeemster in Purmerend, Ilpendam en Overleek om na Broek in Waterland af te buigen naar Monnickendam en Katwoude waarna automatisch Volendam aan de beurt komt. Ik ben de dijk blijven volgen tot Scharwoude en heb daar mijn “vertrouwde” route weer opgezocht via Berkhout en Wognum naar Middenmeer waar de teller net 120 km aangaf. Het totaal staat nu op 19.196 km en het lijkt wel of het steeds gemakkelijker gaat, nooit problemen en altijd “gaan met die banaan”.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

ik kwam vanmorgen 2 agenten te paart tegen, nou die beesten blikken of blozen niet hoor van een banaanenfiets