01 juni 2011

Kom ik van een andere planeet ?




De zonnigste dag van deze week ? Mogelijk, er volgen er nog een aantal maar of er nog zo’n zonnige dag tussen zit moeten we afwachten. Het lag in de bedoeling om vandaag naar Oostzaan te gaan en daar rond de middag zo mogelijk hand en span diensten verrichten bij thuiskomst van de “mannen”. Tiny heeft woensdag altijd de oppas over haar 3 kleinzonen, het zijn inderdaad nog “kleine zonen” en dat vraagt onder de middag weleens een handje extra. Onderweg moest ik op een bepaald moment stoppen omdat er een betonmortel-wagen en een landbouwtrekker met een tankwagen er achter de uitrit van het fietspad echt helemaal afsloten. Ik was net een meneer op een elektrischefiets gepasseerd die nu naast mij kwam staan en goedkeurend het gele gevaar taxeerde, “Elektrisch zeker” was zijn eerste opmerking, “Nee meneer gewoon trappen” was mijn antwoord, “Ja, maar wel met elektrische ondersteuning” ging het verhaal verder “Nee alleen maar trappen zonder poes pas” Hij zette nog grotere ogen op en zijn laatste opmerking was “Dan kom je van een andere planeet, dat kan hier niet zo hard”. Zo zie je maar ook op aarde gebeuren nog steeds wonderen want ik was me niet bewust dat ik van Mars of Pluto afkomstig ben. Ik wist een gaatje te vinden doordat de mortelwagen ietsje achteruit ging en zo werd de discussie abrupt beëindigd maar toch wel een prettig gevoel dat ik een “engel” heb gesproken, volgens mij was hij niet van deze planeet. Het ritje naar Oostzaan ging verder in de hoogste versnelling en zo was ik al rond kwart over 11 op de Rietschoot waar Thomas, toen hij mij zag, luid verkondigde dat opa Pé er was en uiteraard moest hij even op de foto in de Quest. Zo rond half 2 ben ik weer opgestapt om probleemloos door en langs “Het Twiske” richting Purmerland en Purmerend weer op te zoeken om verder via de Oostdijk en Oosthuizen steeds verder in noordelijk richting te gaan om na 115 km weer uit de fiets te stappen waar op de totaalteller nu 21.190 km is komen te staan.

Geen opmerkingen: