07 juli 2011

"He is from an other Planet"






Weer een dag met wisselende omstandigheden, vanmorgen volop zon en enkele uren later zwarte luchten die niet veel goeds voorspellen. Maar het is onderweg op mijn ritje overal droog gebleven en ik heb de meeste tijd de zonnebril op gehad en dat doe ik niet zo gauw. De ronde van vandaag is nogal afwisselend, eerst ga ik via Agriport en constateer dat de verkeerslichten weer werken, schijnbaar een vrije dag gehad toen ze eergisteren niet werkten. Nadat ik langs de grasdrogerij ben gereden heb ik weer eens de weg naar links genomen en ben via het natuurgebied naar de Noorderweg gereden waarna de Zuiderweg volgde waardoor ik in Midwoud uit ben gekomen. Daar linksaf het fietspad op en toen kwam ik langs een aantal bloeiende velden met ranonkels en anemonen, zoiets blijft altijd mooi om er een foto van te maken. De rit ging verder via Nibbixwoud en Zwaag naar de Bobeldijk, het weerbeeld veranderde elke kilometer, tenminste daar leek het op, zo waren er weer onheilspellende wolken en zo was de lucht weer helemaal blauw. Het devies was,”gewoon doortrappen” en dat heb ik gedaan met wat omwegen kwam ik in de buurt van Heerhugowaard waar ik even bij de familie van Hattem ben langs gegaan, de poort was dicht en met een blik door het voorraam meende ik dat er niemand aanwezig was, toch wel, toen ik me omdraaide hoorde ik Marian zeggen “hier ben ik “ inderdaad zij was wel aanwezig. We hebben elkaar heel even gesproken en Marian vertelde dat Kees even naar Wim was en naar Avenhorn dus hij was al ergens onderweg. In Oude-Niedorp nog even bij Pé en Corry langs en hun kleinzoon Ben in de Quest laten poseren en daarna weer verder. Ik heb mijn rondje afgemaakt naar Middemeer en heb in de polder op de kruising bij de rotonde van de Alkmaarseweg/Oudelanderweg even staan kletsen met een echtpaar uit Engeland, toen ik stopte en de mevrouw mij zag was haar eerste reactie “He is from an other Planet” dat bleek dus niet het geval en ze stonden versteld van zo’n vreemd “toestel” wat ze nog nooit eerder hadden gezien. Na deze korte pauze was het nog slecht een kilometer of 8 naar huis waar ik precies de 90 km vol heb gemaakt voor vandaag en het totaal staat hiermee op 22.013 km.

Geen opmerkingen: