18 juli 2011

Ondanks het slechte weer toch goed nieuws.



Afgelopen vrijdag was ik met het oog op de “Fortentocht” van zondag naar Zuidoostbeemster gegaan met de fiets om zodoende zondagmorgen alvast in de “buurt” te zijn. Omdat ik wist dat Tiny niet thuis zou zijn heb ik de route wat aangepast en heb het rondje wat opgerekt via Medemblik Enkhuizen en Hoorn, helaas niet overal via de IJsselmeerdijk maar dat is al beschreven waar de hindernissen zich bevinden. Het gedeelte langs de dijk vanaf Hoorn richting Edam is momenteel nog prima te doen en zo kwam het dat ik bij de T-splitsing naar de Laag-Schardammerweg rechtsaf ben gegaan om te kijken hoe het staat met de brug bij de Hoornsejaagweg tegenover “La Mere Anne” . Het is geweldig, er staan nog wel borden en wat ander markeringsmateriaal maar voor fietsers is de doorgang open en is de oude brug al weg gehaald, dus niet meer af en/of uitstappen of omrijden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Pe,
vraag me af kijkend naar de foto of er ook nog aan mensen met boten gedacht is? Het lijkt erop dat de primaire functie van een 'brug' vaak vergeten wordt... En als er al geen boten meer onder hoeven, kan het allemaal veel goedkoper toch? Zal me niets verbazen als er zometeen een ambtenaar zwetend wakker wordt realiserend dat er iets vergeten was bij de aanbesteding..
groeten uit koud NZ!
huub

Willem zei

Gelukkig, dit scheelt me dagelijks 6 minuten reistijd en 4 X een linke draai vanaf de eerstvolgende brug maken waarbij de neus van de Quest ver over de ander zijde van de weg moet en vooral in Oudendijk wordt vaak hard gereden, nu de Jaagweg nog berijdbaar maken, Overigens duurt de IJsselmeer dijk nog minstens een half jaar voordat ie door ons weer berijdbaar is
Gr.Willem

Pé Koomen zei

Hoi Huub,
Als er al gevaren zou worden is een kano het maximale wat onder de brug door kan maar na een kilometer moeten ze dan door een sluis om het IJsselmeer op te gaan Het water heet "Beemsteruitwatering" en passeert zoveel ongerief zoals wegen en een spoorlijn dat daar weinig anders mogelijk is dan een kano.
gr.Pé uit een erg nat NL