26 juli 2011

Waar bleef Kees



Het werd steeds later en Kees is er nog steeds niet, hij belde vanmorgen dat hij richting Petten reed en vroeg of ik ook al aan het fietsen was. Ik had me voorgenomen om vanmorgen eerst naar mijn oudste broer te gaan die in een verpleeghuis zit, ik ben er geweest en hoop dat ik er nooit zelf kom te “wonen”, diep en diep bedroevend. Toen ik terug was heb ik eerst Kees gebeld waar hij ongeveer reed, bij Groet vertelde hij, als je nu richting Middenmeer komt ga ik een stukje met je mee, “Oké, hoe kom ik bij jou ? ” richting Schoorl dan Schagen en langs Schagen kom je altijd via een mooi fietspad in Middenmeer maar het is nu al 12.30 uur en nog geen Kees, misschien is hij wel lek gereden ik hoor het straks wel. Om kwart voor 1 weer gebeld, Kees reed nu richting Kolhorn vanuit het centrum van Schagen, ik ben toen ook richting Kolhorn en Barsingerhorn gegaan en op de hoek aan het einde van het laatst genoemde dorp zag ik hem aankomen, een fiets vol met banden vertelde Kees. Waar gaat de reis naar toe was zijn eerste vraag, ik heb Tiny beloofd dat ik vanmiddag even langs zou komen dus of je zin hebt om nog mee te gaan hoor ik straks wel, Kees was ver genoeg omgereden vertelde hij, dus op richting Heerhugowaard. Met wat ruime afslagen door kleine dorpjes kwamen we uiteindelijk op de Westdijk vlak bij de afslag waar Kees huiswaarts zou gaan en ik rechtdoor naar de “Zuidoost”. Op een bepaald moment hoorde ik een claxon en zag ik een gele Quest naderen, het leek Wim wel, nee het is Wim, hij ging richting Den Oever om een racekap over te dragen aan weer een liefhebber van nog meer snelheid. Ik ben doorgereden op het punt waar kees linksaf ging en via Alkmaar langs het Noordhollandskanaal tot aan Purmerend gereden waar men druk doende is met de afslag bij de brug en de kruising met Zuidoostbeemster . Bij Tiny even een heerlijk kop cappuccino en na een kort verblijf en wat bijkletsen weer door naar Middenmeer waar ik na 103 km weer veilig ben aangekomen.

Geen opmerkingen: