01 augustus 2011

Een echte "BLIKVANGER"






Heerlijk, wat is zomersweer toch verrukkelijk, de hele dag zon en weinig wind en allemaal blije mensen. Ja je zult zeggen dat mag ook wel want we hebben nog heel wat tegoed maar we zijn allemaal mensen die daar gelukkig niets aan kunnen regelen. Ik heb vandaag echt weer genoten, eerst een telefoontje naar Tiny en even later op weg met de fiets, deze keer richting Zwaag om bij Leo en Riet langs te gaan, koffie met koek en een tijdje kletsen, vervolgens door naar Bobeldijk en Berkhout om bij De Hulk naar de dijk langs het IJsselmeer te gaan en zo van boven naar beneden, Scharwoude, Etersheim, Warder, Edam, Volendam met een pauze bij de viskraam voor een lekkerbekje daarna door naar Katwoude en Monnickendam om bijna vanzelfsprekend even op Marken aan te “leggen” voor koffie met appelgebak. Er liep daar heel wat buitenlands publiek rond en een paar Spaanse schonen wilden op de foto bij de Quest maar één van de dames wilde er juist in en dat ging mij, ondanks haar schoonheid, net even te ver. Ik weet haast zeker dat ik hier commentaar op krijg want als je de foto bekijkt was het echt een “Spaanse schone”, of niet soms ? Toen ik Marken weer zou verlaten moest ik even wachten op de aankondiging van de gids die een groep toeristen tekst en uitleg gaf over Marken dat er nu even ruimte moest worden gemaakt voor, zoals zij dat omschreef, “A YELLOW PISANG” wat uiteraard nogal wat camera’s in stelling bracht. Bij de eerste afslag van de dijk ben ik linksom gegaan naar Uitdam, Durgerdam en Ransdorp, een heerlijk rondje wat langs de dijk weer is afgebogen richting het noorden. In Durgerdam werd op een bepaald moment mijn naam geroepen dus remmen en de persoon die hiervoor verantwoordelijk was bleek mijn neef Johan te zijn uit Wervershoof, ook iets uit de richting zullen we maar zeggen. Ik ben later weer verder gegaan richting Purmerend en Zuisoostbeemster waar ik bij Tiny nog even een korte stop heb ingelast waarna de laatste 40 km naar huis konden worden afgeraffeld. Net voor het tunneltje onder de A.C.de Graafweg door ben ik nog gestopt voor een zeer toepasselijke foto, zelden zie je een echte “blikvanger” maar dit is wel heel typerend in woord en beeld. Na 144 km kon het “gele geval” weer in de garage en als het goed gaat mag hij volgende keer weer mee.

1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Ik hoorde dat je op reacties zit te wachten m.b.t de foto van de Spaanse Schone. Ik vond jouw opmerking van ' Die heeft haar knieën ook hoog zitten " wel een goede. Cees Roozendaal zal vast ook nog wel reageren ! Kees.