05 september 2011

Retourtje door de "storm"







Vandaag zou ik, zoals ik mij in het weekend had voorgenomen, naar Oudemirdum gaan, afhankelijk van de berichten. De vooruitzichten leken niet zo geweldig maar vanmorgen was het toch nog wel zo gunstig dat ik meteen maar op pad ben gegaan. Vanaf Middenmeer naar Wieringerwerf en dan door naar Den Oever waar de parkeerterreinen nog leeg zijn, vanmiddag is dat wel anders i.v.m. de “Visserij en Vlootdagen” men zegt wel eens dan is Wieringen helemaal dronken. Maar goed, eenmaal op de Afsluitdijk had ik de wind heel gunstig en tussen de 40 en 45 km p/u kon ik daar vlot naar de andere kant. In het begin nog even uitkijken bij het maaigeweld langs de dijk en later een trekker voorzichtig passeren die de rechterberm aan het maaien was maar verder ging het allemaal erg snel richting Friesland. Langs de dijk naar Gaasterland is wat minder comfortabel omdat de harde wind af en toe flink aan de “bak”schudde dus oppassen. Iets over half 11 was ik bij Bianca die me als eerste verraste met een verjaardagscadeautje en vervolgens koffie met koek. Ze had ook een nieuwe foto van de kinderen dus opa kreeg een recente opname mee naar huis. Na de lunch en de nodige koffie ben ik weer richting Noord-Holland gegaan, eerst wind mee en op de dijk straks volop tegen. Op een bepaald moment zag ik in mijn spiegeltjes dat er achter mij iets werd “klaar gestoomd” in de lucht terwijl ik de blauwe lucht tegemoet reed, ik heb geen spatje water gehad terwijl de berichten toch niet optimaal waren, wel was de wind behoorlijk stevig en op de dijk was de teller meer onder de 30 km als er boven. Maar na 160 km km stond het gemiddelde toch nog op 31,8 km en dat met een erg onvoordelige wind, ik had meer tegen als voor en als hij op de zijkant blaast is het ook niet echt licht fietsen.

Geen opmerkingen: