19 oktober 2011

Quest ritje met hagel en regen



Na een “gedwongen” rustdag leek het me vandaag weer een dag dat ik weer even los zou kunnen. Die min of meer gedwongen rustdag kwam omdat ik gisteren oppasdag had in Oudemirdum en vooral omdat ik daar heen ben gegaan met de auto omdat het ’s morgens bar slecht weer was, regen en harde wind dus het werd niet fietsen maar vandaag is het weer gelukt. Het is weer een speciale dag en die hebben we er nog al wat in de familie, met zoveel broers, zussen, zwagers, schoonzussen, kinderen en kleinkinderen is er geregeld iemand jarig (8 keer in oktober) en vandaag viel die eer te beurt aan mijn oudste zus, ook alweer zeven kruisjes rijk geworden want leeftijden van dames worden niet genoemd. Omdat ik een mooi weer fietser ben en de zon geregeld door de wolken kwam stond ik al snel in fietsoutfit om even naar Wervershoof te gaan voor de verjaarsvisite. Ik was de straat nog niet uit en de eerste hagel kletterde al om mijn oren, stoppen en eerst de “deksel” er op en dan verder, voor ik ter plaatste was heb ik zeker 3 of 4 keer een bui gehad. Nadat ik voor mijn gevoel weer op moest stappen en de lucht redelijk leek ging de route via Zwaagdijk en nog wat andere dorpen weer richting een leuk rondje wat uiteraard weer zijn eindpunt heeft in Middenmeer. Ik zou of langs de Alkmaarseweg gaan of anders omrijden via de Schagerwegweg en misschien zelfs via de Oudelanderweg, ik zie het wel als ik daar aankom. Nergens stond aangegeven dat het fietspad dicht zou zijn dus op naar Middenmeer, het viel allemaal mee, bij Middenmeer net voor de brug oversteken en via de brug in de parallelweg de laatste kilometer naar huis waar ik het rondje kon “noteren” op 75 km.

Geen opmerkingen: