04 oktober 2011

Wat is klein, voor een klein rondje ?



Ik ben weer binnen, een ritje langs wat familie en dan niet te ver van huis omdat ik morgen even heen en weer naar Oudemirdum wil dus dan moet je vandaag niet al je kruit “verschieten”. Als eerste adres ga ik naar de Vok Koomenweg nr.1, inderdaad familie en op dat adres en de meneer waar de weg naar is genoemd, Vok Koomen, een oom van mijn vader, ooit wethouder van de gemeente Wervershoof. Op dat adres bij zwager Aad en zus Ans bijkletsen over van alles en nog wat en ondertussen de nodige koffie naar binnen “slobberen”. Als ik weer op stap zie ik dat het al ruim kwart over 11 is en als ik voor de middag nog even bij Leo en Riet langs wil in Zwaag moet ik even flink doortrappen en dat gaat prima over de Zwaagdijk, bij de Rijweg linksaf en dan ontdekken dat Zwaag voor een deel is afgesloten, omrijden en om 20 voor 12 ben ik op mijn tweede adres aangekomen. Leo is druk bezig in zijn groentetuintje en Riet ontfermt zich over het laatste nieuws. Al kletsend over de voorbije vakantie en genietend van een heerlijk glas tweedrank heb ik het bezoek kort gehouden en om 12 uur zat ik weer in de fiets. Richting, ja wat zal ik doen, nog even langs Gerda in Obdam, dat kan ook nog wel dan ben ik niet te ver van huis geweest en wordt het niet te gek voor een klein rondje. Daar weer een glas “fris” en vervolgens de laatste etappe, als ik eenmaal van de Langereis af de polder in draai realiseer ik mij dat ik nu weer op de Alkmaarseweg uit zal komen. Ik had er niet aan gedacht dat ze bezig zijn, via de parallelweg mocht ik wel zei die meneer maar hij is spekglad en dat is zonde van je mooie fiets en of ze al aan het fietspad zijn begonnen durf ik niet te zeggen. Voorzichtig heb ik de fiets gedraaid en ben via het fietspad naar Middenmeer gereden, onderweg zei één van de mannen,: “Dit is de laatste keer straks gaat het er uit” dus voor alle zekerheid moet ik verstandig zijn en deze route voorlopig proberen te mijden. Toen ik thuis was stond de teller op precies 70 km, net een leuk oefenritje voor vandaag.

1 opmerking:

Willem zei

Hoi pé,
klein of groot zijn betrekkelijk, en de dorpsstraat in Zwaag ligt er als 3 weken en voorlopig nog wel even uit ben ik bang.
Een rondje van 70 km. is voor mij momenteel lang genoeg, ben zowat 5 weken niet met de Quest op pad geweest, ben afgelopen weekend weer begonnen na vakantie en longontsteking dus moet nog wat rustig aan doen zegt mijn lijf.
Groet en weer tot ziens