06 december 2011

Bliksem,hagel,natte sneeuw en regen en toch was het prachtig.






Het werd gewoon weer de hoogste tijd om de benen weer een keer op de juiste manier te strekken. Al 6 dagen niet fietsen is ongehoord, wat moet een mens zolang binnenshuis doen. Wat klusjes en je proberen te vermaken achter de pc en wat leesmateriaal maar ik moet in beweging dat gaat mij over het algemeen het best af. Het weer was eigenlijk spelbreker de laatste dagen en vandaag leken de berichten toch weer zo dat er een gelegenheid zou komen om te gaan. Vanmorgen eerst nog mijn gemak houden maar vanmiddag komt alles goed, dacht ik. Inderdaad, dacht ik, nou het is wel goed gekomen maar wel iets anders dan ik mij had voorgesteld, vanmorgen wat buien met af en toe wat natte sneeuw en hagel en vanmiddag gaat de zon schijnen. Ik heb alles wat voor vanmorgen als vanzelfsprekend naar beneden kwam, vanmiddag in verbeterde uitvoering gehad en toch heb ik een heerlijk ritje gemaakt. Van start richting Alkmaarseweg, na controle van de buienradar leek dat de gunstigste richting, maar na amper 5 km begon ik hem al een beetje te “knijpen” wat wordt die lucht donker daar in de verte, gewoon doorgaan ik ben nu van start en ik zal wel zien. Ik heb alles gezien, bliksem, hagel, natte sneeuw, regen en later nog veel meer hagel en wonderlijk, ik heb zelf weinig op mijn “kop” gehad, elke keer net tussen de buien door gereden denk ik want ook de blauwe lucht zag ik op een bepaald moment zoals bij de molen langs de Obdammerdijk maar de hoeveelheid hagel langs de Alkmaarseweg toen ik weer bijna thuis was gaf me toch wel weer te denken dat ik puur geluk heb gehad dat ik daar geen 5 minuten eerder langs ben gekomen. Al met al weer een heerlijke “opfrisser” van 45 km.

2 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Prachtige foto Pé met de bomen op de einder en het schele zonnetje daarachter.
Ben vanmiddag bezig geweest met het repatriëren van een gecrashte Mango rijder.
Groeten,
Wim

Pé Koomen zei

Hoi Wim

Het moment is vaak van invloed voor wat betreft de foto. Ben gelukkig niet gecrasht hoewel de hagel wel veel zwaarder reed.

gr.Pé