14 december 2011

Knipperlicht en bewust stuurfoutje




Het is weer gelukt, een rondje maken als er regen in de lucht hangt. Ik “moest” vandaag even naar Zwaag i.v.m. de komende feestdagen en dan is het laatste waar ik aan denk, de auto. Als het met de fiets kan blijft het gemotoriseerde voertuig op “stal” dus vandaag kon ik weer met mijn vertrouwde “gele gevaar” op pad, niet dat ik mezelf zie als een gevaar op de weg maar sommige automobilisten denken daar helaas nog steeds wel zo over. Dat maken ze dan vaak kenbaar door op je in te rijden en met de lichten te knipperen zo gebeurde dat ook vandaag weer eens een keer, ik groet ze dan maar vriendelijk door mijn hand op te steken, ik weet niet of deze dame in zo’n 4 wieldrive zelf wel veilig is op de weg, zoiets benadert het asociale gedrag al aardig. Gelukkig reed achter dit stuk ”vuil” een automobilist die zijn raam opendraaide en te kennen gaf dat dit nergens op sloeg, zelfs hij zei “Wat een trut” en terecht. En toch heb ik weer genoten van dit korte ritje, eerst even langs de Tussenweg waar helaas niemand thuis leek te zijn, alle deuren los en op mijn roepen geen reactie, ook niet in de schuur, volgende keer beter zullen we maar zeggen. Na mijn boodschap te hebben gedaan ben ik nog even naar mijn zwager en zus in Blokker gereden maar ook daar was niemand aanwezig en daar waren de deuren wel vast. Dan maar weer op huis aan waar ik na 60 km weer binnen was en toen begon het net te regenen. Ondertussen is de teller wel over de magische grens van de 30.000 km, en op 12 maart 2012 heb ik deze Quest pas 2 jaar, het eerste jaar eindigde op 16.500 km dus als ik het zelfde zal halen na 2 jaar moet er nog flink “gespaard” worden om dan op 33.000 km te komen. De tijd zal het leren, op 12-03-2012 zal ik doorgeven waar de teller op is blijven staan na 2 jaar.

Geen opmerkingen: