07 december 2011

Met de benen van de grond



Tot op dit moment valt er vandaag veel minder neerslag dan gisteren het geval was. En daardoor ga je af en toe toch weer denken aan een klein tripje, maar als je dan buiten komt en je zoekt de open vlakte op dan ben je meteen weer met twee benen op de grond, niet doen met zoveel wind het risico om met de benen door de lucht te gaan zit er “dik”in.
En wanneer je dan met de benen op de grond bent gezet ga je weer wat “rommelen” in de “archieven” niet dat die bij mij zo groot zijn maar ik kwam er wel een fotootje tegen, die mij een aantal jaren geleden toegezonden is door één van mijn zussen, die schreef erbij “Je had toen al iets met fietsen”, waarop ik echt met de benen van de grond was. Ik denk dat ik toen een jaar of 5 of 6 zal zijn geweest, netjes op de fiets van een oom geplaatst die toen nog verkering had met een tante van mij. Op de zelfde plaats was een aantal jaren eerder ook een nostalgische foto gemaakt, ik vind dit altijd nog een “kostbaar” plaatje, allemaal op klompen en in overall en de bovenste knoop dicht, hoe is het mogelijk. Helemaal links mijn jongste oom en zelf sta ik helemaal rechts als 3 a 4 jarige naast mijn oudste broer, maar wel met de benen op de grond. Ik schrijf toch liever over een buitenritje maar die kans lijkt niet zo groot deze week, mocht ik nog wel een kans krijgen dan zal ik dat zeker melden.

2 opmerkingen:

Gerrit zei

Superleuk , met z,n vijfen.
en " zeg maar niks want dan zal ik je " , zo kijk je een beetje Pe.

Pé Koomen zei

Hoi Gerrit,

Ik was toen al vredelievend en dat ben ik nu nog.

gr.Pé