20 december 2011

Sanne van "KoffieMax" heeft gebeld en Kees klust verder





Nog 8 dagen dan is het zo ver, de “Oliebollentocht 2011” en wat zal het worden die bewuste donderdag 28 december. Spannend, ja een beetje wel, vanmorgen zo tegen half 12, net toen ik me om zou gaan omkleden om ondanks het matige weer toch nog een klein tripje te maken, belde Sanne van omroep Max redacteur van “KoffieMax”. Ze wilde nog één en ander weten, van en over mij, dus nu maar hopen dat het allemaal een beetje gewoon overkomt als het mogelijk tot een uitzending komt. Na een gezellig tijdje kletsen over het wel en wee van de Velomobiel in het algemeen en de Quest in het bijzonder heb ik gevraagd, “Als het wat wordt, wanneer zal het dan worden uitgezonden” ook dat is nu bekend en wel op donderdagmorgen 5 januari in het programma “KoffieMax” wat om 11 uur op de TV is te zien. De opnames zullen worden gemaakt door Steef (of Steve) vanaf het vertrek bij de Sporthal in Schermerhorn waar de eerste groep zal vertrekken om 11 uur, ik heb afgesproken om daar ruim voor die tijd aanwezig te zijn dus alles staat ingesteld en het aftellen is al het ware begonnen, het is alleen nog een Questie van tijd en dan gaat het draaien en worden er beelden vastgelegd van de Oliebollen/recordpogingtocht voor het programma “Hoezo Oud” het zal mij benieuwen. Mijn ritje waar ik tenslotte over zo vertellen ging eerst richting Heerhugowaard, naar Kees met het verhaal dat Sanne van zich had laten horen en meteen kijken hoever Kees is met het onderhoud aan de Quest die hij vroeger de zijne kon noemen. Er moest erg veel aan gebeuren, weinig onderhoud gehad in de afgelopen jaren, zelfs de hele “achterbrug” moest er uit en ik zag wel dat het allemaal lang niet vanzelf ging. Ik ben snel verder gegaan om Kees de tijd te geven de fiets weer op tijd klaar te hebben want er lag nog heel veel werk op hem te wachten voor het weer een rijdbaar “geval” is. Even Marian gedag zeggen en toen met een kleine omweg naar Obdam waar Gerda niet thuis was dus toen meteen weer door naar huis waar ik na 69 km weer onder de douche kon en de fiets weer rust kreeg.

1 opmerking:

Robbedoes zei

hoi Pe,

Ik heb Sanne ook al gesproken.
Als ik het goed begrepen heb zijn ze er rond 10 uur
Ik heb er zin in :-)

Gr
Rob