16 januari 2012

Retourtje N.Holland - Friesland





Het was de hoogste tijd om weer eens de dijk over te gaan om in Oudemirdum mijn gezicht te laten zien. Het weer leende zich er uitstekend voor, geen wind en zonnig wat wil je nog meer, nou ja , liever wat hogere temperaturen want toen ik weg ging stond er op de “weerprofeet” -2,4°C. en nu ik weer thuis ben geeft hij + 3,4° C aan, niet echt warm zullen we maar zeggen, het vreet energie zulke lage temperaturen dat is een ding dat zeker is. De rit heen verliep zonder oponthoud, aan de Friese kant moest ik even wachten bij de Lorent-sluizen waar wat vrachtboten door moesten en toen kon ik rustig een foto maken van de baggerschuit die de vaargeul op diepte probeerde te houden. Verder viel mij op dat er op de weilanden in de provincie Friesland buiten gewoon veel ganzen rond stappen, echt niet normaal. Bij Bianca, die ik van te voren had ingeseind dat ik er aan zat te komen, bleek bij het uitstappen dat er nogal wat “stoom” van mijn lijf afkwam toen ik uit was gestapt, dus probeerde ze dat op een foto vast te leggen maar dat viel niet echt mee. de koffie was er weer heerlijk en na het tweede bakkie kwamen Thimo en Fleur al uit school. Een heerlijk stel, enthousiast als ze opa weer zien met zijn gele Quest. Toen ik foto’s wilde maken, zei Fleur, dat ze helemaal niet op mijn blog wilde, ik heb haar beloofd dat ik het bij een klein stukje zou houden dus vandaar een “hap” uit de foto waar opa’s enige kleindochter op staat. Toen ik weer wegging maakte Thimo nog wel een foto van mij die wel op mijn blog mocht en zo werd de rit huiswaarts weer gestart, nog 80 km dan ben ik weer thuis in Middenmeer. Huiswaarts liep het ook allemaal soepel en kwam ik weer thuis na de totale rit van 160 km met heel veel genoegen weggetrapt.

Geen opmerkingen: