09 februari 2012

Schaatsen als het kan.


Het is nog mogelijk, geen Elfstedentocht deze winter, maar schaatsen op natuurijs. Zoals het nu allemaal in de media wordt afgeschilderd is er een verstandig besluit genomen, een veilige tocht zou onder deze omstandigheden niet verantwoord zijn. Maar morgen en vrijdag en misschien zondag kan er nog worden geschaatst op sloten en vaarten. Vorige week zaterdag werd ik uiteindelijk overgehaald om te gaan schaatsen op een sneeuwvrij gemaakt stukje ijs in Oostzaan het viel niet tegen, prachtig weer en redelijk ijs. En dan ben ik niet alleen, als ik met de Quest van huis ga ben ik meestal alleen bij de start en onderweg rijd ik vaak met Kees of ander enthousiastelingen, maar als de “Vikings” worden vastgebonden staat Tiny meestal al klaar om te gaan zoals op de foto van vorige week zaterdag goed is te zien. Een grotere liefhebber zou ik zo niet weten, bovendien staat ze haar “mannetje” of is het “vrouwtje” in dit geval, zeer zeker. Dus ook morgen gaan we proberen hoe het is op de Westfriese “wateren”, ik heb er zin in.
Vanmiddag, toen ik de Quest naar buiten reed bleek de rechterrem vast te zitten en dan is het meteen de gelegenheid om dat gelijk aan te pakken. Even de auto naar buiten en binnen het “bedje”gespreid om vervolgens de fiets op zijn kant te leggen. Wat los schroeven en het wiel eraf om de remhendel weer voldoende ruimte te geven door schoonmaken en wat olie op de draaiende delen. Alles stond na korte tijd weer in elkaar en de remmen zijn weer perfect.

1 opmerking:

Sebastiaan zei

Hoi Pé,

Morgen (zaterdag) ben je in Driehuizen welkom om De Eilandspoldertocht te schaatsen!

Groet,
Sebastiaan