29 februari 2012

Somber en toch ook weer niet




Het is vandaag de hele dag een beetje somber, geen sprankje zon, soms zelfs een beetje motregen, nee, niet mijn weerstype. Als mantelzorger raak ik steeds meer geroutineerd en als het een rustige middag is en er geen visite wordt verwacht, maak ik graag van de gelegenheid gebruik om de beenspieren wat te trainen. Zo ook vanmiddag, even op en neer voor 80 km en tevens een paar boodschappen doen. Het is allemaal weer keurig geregeld en onderweg heb ik zelfs de tijd genomen om te stoppen en een paar foto’s te maken. De eerste foto maakte ik van het “vroegere” DSB complex, tegenwoordig het gemeentehuis van de gemeente Medemblik, ontstaan uit een aantal kleinere gemeenten met nu het gemeentehuis op het randje van de gemeente. De volgende foto van een aantal pony’s die het beeld ook niet lichter maken, een donkere schuur en 5 zwarte “viervoetertjes” . Maar gelukkig er is ook letterlijk en figuurlijk nog licht in de duisternis,” La Mere Anne” het vroeger chauffeurscafé uitgegroeid tot een super goed restaurant waar het goed toeven is. Zoals ik al eerder heb aangegeven was het maar een kort ritje van 80 km maar ondanks het wat somber geschetste beeld weer heerlijk ontspannen om te doen.

Geen opmerkingen: