24 februari 2012

Wim heeft een hobby en een hobby



Heel even op pad geweest en toch weer nieuws, hoewel nieuws het is gedeeltelijk “oud” nieuws. Het gaat over de racekappen in het algemeen. Ik was vanmiddag bij Wim en Marian op De Woude, Wim was net terug van een bezoekje aan de “fabrikant” van de alom bekende racekappen, ze zien er, mede door het vakmanschap van Jan Reus, uit om te “zoenen” glad en strak met een positief effect tijdens het rijden met Quest of Mango. Of ik al een “racekap” heb besteld, nee, ik ben nog steeds die zelfde mooi weer fietser en ben ervan overtuigd dat het voor woon-werk fietsers bijna een must is, comfortabel en altijd uit de wind en droog. Verder had Wim ook de laatste aanpassingen bij de voorwielen op zijn fiets gemonteerd, gewoon een stukje kunststof waardoor er weer minder weerstand ontstaat tijdens het fietsen. Ik ben er helemaal van overtuigd, Wim heeft een hobby en een hobby, de eerste hobby betreft het sportieve fietsen met zijn Quest en de tweede is een steeds in omvang toenemende hobby n.l. het geruislozer, comfortabeler, lichter en vooral sneller maken van de velomobiel en daarbij vormt zijn eigen Quest het “testmodel”. We hebben heel even gekletst over de algemene toestand in het velomobielwereldje en geconcludeerd dat alles t.z.t. wel weer in het goede spoor zal komen. IK ben na een kort bezoekje weer richting Tiny gegaan die nog steeds alle hulp nodig heeft en zo was ik na 34 km weer thuis.

Geen opmerkingen: