03 april 2012

Klein rondje wat ietsje uit is gelopen.







Wat somber begon werd toch nog weer een “superdag” het was eerst nog wat nevelig en er was zelfs iets van wat neerslag te zien op de straat maar het stelde allemaal weinig voor. De planning voor vandaag was om via Medemblik naar Wervershoof te rijden om dan op Zwaagdijk mijn eerste boodschap te doen om vervolgens door te gaan naar Blokker voor de volgende boodschap, allemaal even heen en weer en dan eventueel via Zuidoostbeemster nog naar Obdam fietsen om bij Gerda langs te gaan, het liep weer eens allemaal heel anders. Eerst belde Tiny voordat ze van huis ging, stom van mij helemaal vergeten, dat ze vandaag op stap zou gaan met de dames van de “gym”, een dagje Delft, dus niet naar “De Zuidoost” Zo tegen 10 uur ging ik van huis, eerst via de Tussenweg om mijn gezicht ook weer een keer te laten zien bij Paul en Cuny, Paul wel even gesproken maar ze moesten op korte termijn allebei weg dus ik ben snel verder gegaan richting Medemblik. Aan het eind van de Tussenweg wordt nog steeds gebouwd aan de uitbreiding van het kassencomplex en zonder glas is het maar een iel bouwwerk zo te zien. De ondertussen overbekende “Ambtenaar” zal spoedig zijn “kroontje” op krijgen denk ik omdat de hijskraan die ernaast staat al aardig op zulke acties lijkt voorbereid. Op het volgende adres waar ik aankwam was niemand aanwezig maar gelukkig kon ik mijn pakketje door de brievenbus schuiven en ben meteen weer doorgegaan naar Blokker, zwager Gerard was aanwezig en na wat drinken een een tijdje kletsen heb ik mijn pad weer vervolgd, deze keer richting Hoorn om bij Scharwoude naar de IJsselmeerdijk te gaan en zo de route te vervolgen naar Edam, Volendam en Monnickendam. In Volendam was het aardig druk en bij de visboer op de dijk heb ik wel even een lekkerbekje genomen om de inwendige mens wat op krachten te houden. Een madam die alleen maar Frans sprak heeft tientallen foto’s gemaakt van de Quest, zowel de buitenkant als het inwendig zijn diverse malen “gekiekt”. Door Katwoude op naar Monnickendam en dan onder de weg door naar Overleek, een prachtige weg door dit dorpje bracht me in Ilpendam waar ik rechtsaf ben gegaan om via Purmerend door de Beemster naar Avenhorn te gaan. Langs de Middenweg in de Beemster stond i.v.m. het 400 jarig jubileum van deze polder een molen met een gedenkwaardig tekst op het bijbehorende bord. Via Avenhorn kwam ik in Obdam waar Gerda voor de zoveelste keer niet thuis was, pure pech zullen we maar zeggen. Toen ik weer op de weg stond met de Quest liep daar net een jongedame of mevrouw met 2 kleine hondjes, “Zo niet thuis” was haar vraag, “Nee Gerda is er niet dus dan maar weer naar Middenmeer” uit deze paar korte opmerkingen ontstond een heel gesprek en al snel was het mij duidelijk dat zij en Gerda elkaar goed kenden, “En als Gerda dan vraagt wie of het dan wel was dan zeg je maar Renate van het loonbedrijf dus”. Toen ik vertelde dat ik weer op huis aan zou gaan en dan meteen weer een stukje zou schrijven over de rit van vandaag zei ze “Misschien kom ik er dan ook wel in voor”, dus meteen even een foto “knippen” en zo staat Renate ook op mijn blog. Als ze de foto op origineel formaat wil hebben dan stuurt ze wel een mail en gaat de foto nogmaals door de “lucht” naar Obdam.
Na 126,8 km stond de Quest weer in de garage en nog steeds blijft dit een geweldige sport die ook door jongere sporters kan worden beoefend.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Pé, er is een mogelijkheid voor een excursie naar de Ambtenaar, als je belangstelling hebt dan mail je me maar.

Kees
mango34@hetnet.nl

Wim Schermer zei

Dat is wel interessant. Alleen even niet voor Wim.
Ik lig sinds gisteren plat op bed met benigne paroxismale ofwel draaiduizeligheid.
Groeten,
Wim